MENU

Η κίνηση της λιανικής το α΄4μηνο – Το πελατολόγιο κάθε προμηθευτή ρεύματος

Αποτρεπτικός ο χαρακτήρας των έγχρωμων τιμολογίων για «πειραματισμούς» των καταναλωτών

Σκηνικό ισορροπίας επικράτησε στη λιανική αγορά ρεύματος τουλάχιστον μέχρι και το πρώτο μισό του 2024 σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις καταναλωτών σε διαφορετικούς παρόχους.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη Αναφορά Λιανικής Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ που καλύπτει μέχρι και τον Απρίλιο 2024, σε αντιπαραβολή και με την αντίστοιχη ετήσια αναφορά για την περασμένη χρονιά, τα πελατολόγια των παρόχων έμειναν κατά βάση σταθερά. Αυτό σημαίνει ότι η προσέλκυση νέων πελατών (οικιακών και επαγγελματιών) και οι αποχωρήσεις υφιστάμενων κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα.

Τα στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής μέχρι τον Απρίλιο «δείχνουν» ότι η ΔΕΗ, ο πάροχος με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, είχε αμελητέα μεταβολή στο πελατολόγιό της, καταγράφοντας αύξηση 1.800 μετρητών στους 5,57 εκατ. μετρητές μέσης και χαμηλής τάσης που εκπροσωπεί ήδη. Σημειώνεται ότι για την ίδια περίοδο, οι παροχές των υπολοίπων παρόχων, συνδυαστικά, ανήλθαν σε περίπου 1,93 εκατ.

Οι επιδόσεις των εναλλακτικών παρόχων

Την αμέσως επόμενη θέση μετά τη ΔΕΗ, καταλαμβάνει η Protergia που χάρη στην εξαγορά της Watt & Volt και της Volterra (που βρίσκεται υπό συγχώνευση) από το 2023, εδραιώνει σημαντικό αριθμητικό πλεονέκτημα στην πελατειακή της βάση.

Πιο συγκεκριμένα, τον Απρίλιο η εταιρεία αριθμούσε 471.501 πελάτες, στους οποίους προσεχώς θα προσμετρηθούν και οι περίπου 22.000 πελάτες της Volterra.

Τη δεύτερη θέση μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων σε μέση και χαμηλή τάση, κατέλαβε η ZeniΘ με 326.000 μετρητές, έχοντας μάλιστα σημειώσει σημαντικό άλμα 18.000 παροχών συγκριτικά με το τέλος του 2023.

Την τρίτη θέση κατέλαβε με βραχεία κεφαλή η Elpedison με 304.300 πελάτες έναντι του τέταρτου παρόχου, της Ήρων, με 298.000 πελάτες.

Στην πέμπτη και έκτη θέση βρέθηκαν οι NRG και η Φυσικό Αέριο με 230.000 και 174.000 εκπροσωπούμενους μετρητές, αντίστοιχα. Η Volton ακολούθησε στην κατάταξη με 103.000 καταναλωτές με τις τελευταίες θέσεις να καταλαμβάνονται από τις ΕΛΙΝΟΙΛ με 5.800 πελάτες, Eunice με 2.770 πελάτες και ΟΤΕ με 2.470 πελάτες.

Οι παροχές που εξυπηρετούνται μέσω της Καθολικής Υπηρεσίας ανέρχονται σε 204.200, αριθμός που προκαλεί ανησυχία στη λιανική αγορά. Πάντως η σταθερότητα των πελατολογίων των παρόχων κατά το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς φαίνεται να συνδέεται και με τη μετάβαση στα έγχρωμα τιμολόγια ρεύματος, που λειτούργησε αποτρεπτικά σε «πειραματισμούς» των καταναλωτών, ειδικά κατά τους πρώτους μήνες του 2024.

Σχετικά Άρθρα