MENU

ΔΕΣΦΑ: Στις ράγες τρεις επεκτάσεις του συστήματος μεταφοράς αερίου

Ο προγραμματισμός των έργων και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους

Με την επέκταση του εθνικού συστήματος μεταφοράς αερίου στη Δυτική Μακεδονία, κάνουν «πρεμιέρα» τα νέα έργα που έχει στα σκαριά ο ΔΕΣΦΑ, ώστε ακόμη περισσότερες περιοχές να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο.

Το πρώτο από αυτά τα έργα, το οποίο είναι ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς την Δυτική Μακεδονία, πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024. Με προϋπολογισμό 167 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγού 160 χλμ. που σε επόμενη φάση θα μπορεί να υποστηρίξει και τη μεταφορά υδρογόνου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των εργασιών, το 2025 θα εγκατασταθούν και τα βανοστάσια.

Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις σωληνώσεις του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας, που θα εκτείνεται ανάμεσα στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης και το Νεγκότινο, μέσω Ευζώνων/Γευγελής. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την έναρξη της κατασκευής του έργου, καθώς με την σύναψη των σχετικών συμβάσεων θα ξεκινήσουν -εντός του φθινοπώρου- οι παραλαβές των σωληνώσεων. Η νέα διασύνδεση -την κατασκευή της οποίας θα επιβλέψει συνολικά ο ΔΕΣΦΑ- θα συμβάλει στη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας της Βόρειας Μακεδονίας με φυσικό αέριο.

Ο ακριβής χρονικός προγραμματισμός του έργου θα οριστικοποιηθεί στην πορεία, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι το εγχώριο τμήμα του αγωγού θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2025. Σημειώνεται ότι με ανάλογο ρυθμό ωριμάζει το project και στην άλλη πλευρά των συνόρων.

Μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί η μελέτη για ένα ακόμη αγωγό ανάμεσα στην Καρπερή και την Κομοτηνή, που θα αναπτυχθεί παράλληλα με υπάρχουσα υποδομή μεταφοράς φ.α. στην περιοχή. Ο νέος αγωγός θα έχει επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς υδρογόνου, θα είναι μήκους 215 χλμ. και θα ενισχύσει την ικανότητα του συστήματος μεταφοράς για μεγαλύτερες ροές αερίου μεταξύ Βορρά και Νότου.

Σκοπός κατασκευής της νέας υποδομής είναι η αντιμετώπιση συμφορήσεων σε τμήματα του δικτύου για την απρόσκοπτη πρόσβαση των χρηστών του συστήματος στα σημεία εισόδου – εξόδου στα βόρεια της χώρας και την αδιάλειπτη πρόσβασή τους στο Εικονικό Σημείο Συναλλαγών (ΕΣΣ), βελτιώσεις που θα βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία της αγοράς. Η επενδυτική απόφαση για τον εν λόγω αγωγό, που συγκαταλέγεται στα έργα προτεραιότητας του ΔΕΣΦΑ, θα ακολουθήσει μετά την εκπόνηση της μελέτης.

Σχετικά Άρθρα