Περισσότεροι από 170 πολίτες, μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει τη νέα υπηρεσία συγκατάθεσης (consent) του gov.gr για τη διάθεση των στοιχείων τους με σκοπό την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Πρόκειται για μια καινοτόμο υπηρεσία, αποτέλεσμα της συνεργασίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που στοχεύει στην επιτάχυνση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά ενέργειας.
Η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας έχει ήδη ενσωματώσει τη νέα υπηρεσία στις υποδομές της, ενώ το επόμενο βήμα θα είναι η επέκταση του συστήματος και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου κινητής τηλεφωνίας.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε πως το νέο σύστημα συγκατάθεσης του gov.gr και του Gov.gr Wallet αποτελεί μια σαφή ένδειξη της στρατηγικής για τη μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας και είναι «μόνο η αρχή».
Όπως εξήγησε, η ψηφιακή διακίνηση δεδομένων αντικαθιστά σταδιακά τη μεταφορά εγγράφων, απλουστεύοντας σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών.
«Οι πολίτες δεν χρειάζεται πλέον να προσκομίζουν έγγραφα, να στέλνουν email ή να περιμένουν σε ουρές. Με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό τους, επιτρέπουν την άντληση των απαραίτητων προσωπικών τους δεδομένων, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και κόπο», σημείωσε.
Η διαδικασία είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
Η νέα υπηρεσία είναι η δεύτερη δυνατότητα consent που παρέχεται μέσω gov.gr, μετά τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου. Το προσεχές διάστημα, η επισκόπηση και η συγκατάθεση θα μπορούν να γίνονται ακόμη πιο εύκολα μέσω ειδοποιήσεων (push notifications) στο Gov.gr Wallet.
Παράλληλα, η διαδικασία αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ευέλικτη, καθώς για την προμήθεια φυσικού αερίου θα αξιοποιηθεί και ο Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ), επιτρέποντας την αυτόματη επιβεβαίωση της σχέσης του πολίτη με το ακίνητο.
Η νέα ψηφιακή εποχή στη Δημόσια Διοίκηση είναι πλέον πραγματικότητα, με τις διαδικασίες να γίνονται ταχύτερες, απλούστερες και φιλικότερες προς τους πολίτες.