MENU

Τέλος οι απεργίες στους γερμανικούς σιδηροδρόμους

Συμφωνία Deutsche Bahn-μηχανοδηγών για τους μισθούς

Σε συμφωνία με το συνδικάτο GDL κατέληξε η Deutsche Bahn, βάζοντας τέλος στις απεργίες των σιδηροδρόμων της Γερμανίας που προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή στις μεταφορές.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι μηχανοδηγοί θα μειώσουν σταδιακά, μέχρι το 2029, το χρόνο εργασίας τους στις 35 ώρες την εβδομάδα, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο μισθών.

Συγκεκριμένα η εβδομάδα εργασίας θα μειωθεί στις 37 ώρες το 2026, στις 36 ώρες το 2027, στις 35,5 ώρες το 2028 και στις 35 ώρες το 2029, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας.

Αυτοί που επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται 40 ώρες την εβδομάδα θα λάβουν αύξηση ωρομισθίου κατά 2,7%, πρόσθεσε η Deutsche Bahn.

Η συμφωνία η οποία ισχύει για 26 μήνες αρχής γενομένης αναδρομικά από την 1η Νοεμβρίου 2023, προβλέπει, επίσης, ότι δεν θα γίνουν απεργίες για σχεδόν δύο χρόνια.

Οι δύο πλευρές κατέληξαν επίσης σε μια μισθολογική αύξηση 420 ευρώ σε δύο στάδια, και σε ένα εφάπαξ επίδομα 2.850 ευρώ για αντιστάθμιση του πληθωρισμού.

Με τον τρόπο αυτό μπαίνει τέλος σε μια από τις πιο σκληρές και δαπανηρές κοινωνικές συγκρούσεις, με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωποι τα τελευταία χρόνια οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι.

Το συνδικάτο των γερμανών μηχανοδηγών (GDL) οργάνωσε από το τέλος του 2023 έξι απεργιακές κινητοποιήσεις, μερικές από τις οποίες ήταν πολυήμερες, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία επιβατών και φορτίων. Η τελευταία είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα Μαρτίου.

Ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της DB, Μάρτιν Σέιλερ, δήλωσε: «Η διαφωνία ήταν σκληρή, αλλά τώρα μπορέσαμε να συμφωνήσουμε σε έναν έξυπνο συμβιβασμό».

Τι επιδίωκαν οι Γερμανοί μηχανοδηγοί από τις απεργίες

Η GDL ζητούσε αύξηση 555 ευρώ το μήνα για τους υπαλλήλους συν μια εφάπαξ πληρωμή έως και 3.000 ευρώ για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού.

Η DB ανέφερε τον Ιανουάριο ότι έκανε μια προσφορά που ανήλθε σε αύξηση 11%. Ανέφερε επίσης ότι οι εργαζόμενοι σε βάρδιες θα μπορούσαν να μετακινηθούν από 38 σε 37 ώρες την εβδομάδα από το 2026 ή να λάβουν επιπλέον αμοιβή εάν θέλουν να παραμείνουν στο τρέχον ωράριο.

Ωστόσο, οι συνομιλίες σταμάτησαν και οδήγησαν σε περαιτέρω απεργίες που οδήγησαν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας σε αδιέξοδο. Η διαμάχη των συλλογικών διαπραγματεύσεων συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο, με την DB να συμφωνεί να μειώσει σταδιακά τις ώρες εργασίας σε 36 την εβδομάδα έως το 2028 χωρίς μείωση μισθού, κάτι που η GDL αρνήθηκε.

Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν ξανά στα μέσα Μαρτίου, με το GDL να συμφωνεί να μην απεργήσει κατά τη διάρκεια των συνομιλιών.

Σχετικά Άρθρα