Ο όμιλος Renault βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανούς συνεργάτες για να ξεκινήσει την εξαγωγή και ανακύκλωση λιθίου και άλλων μετάλλων, από επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες, καθώς προσβλέπει στην ανακύκλωση και την εκ νέου λειτουργία όλο και περισσότερων αγνών υλικών.
Πέρα από το γεγονός ότι βρίσκεται ήδη σε ανάπτυξη η ανακύκλωση αυτοκινήτων, η Renault, με αυτή την κίνηση, πρόκειται να είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρία αυτοκινήτων που θα ανακυκλώνει και μπαταρίες σε βιομηχανικό επίπεδο.
«Ουσιαστικά αυτή την στιγμή στην Ευρώπη δεν υπάρχει κάποιος που να ανακυκλώνει μπαταρίες και να δημιουργεί εκ νέου μπαταρίες νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου», δήλωσε σε συνέντευξη του για το ChangeNOW αυτήν την βδομάδα στην διάσκεψη του Παρισιού, ο διευθύνων σύμβουλος της «The Future Is Neutral’ (TFIN), Jean-Philippe Bahuaud και υπεύθυνος περιβαλλοντικού τμήματος της Renault.
Ακόμη, η επίσης γαλλική, εταιρία εξόρυξης και μεταλλουργίας, Eramet σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα σύστημα ανακύκλωσης μπαταριών με την εταιρία Suez, βόρεια της Δουνκέρκης, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2025. Οι τελικές υπογραφές είναι ακόμα σε εξέλιξη.
H «περίεργη» σχέση με την Κίνα
Να τονιστεί ότι τα περισσότερα από τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα EV, έχουν παρθεί και επεξεργαστεί σε σημείο εκτός Ευρώπης, με μεγάλη ανησυχία να υπάρχει σχετικά με την σχέση εμπιστοσύνης της αγοράς με την Κίνα.
Επίσης, με την επερχόμενη κίνηση της Renault, υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθεί πάνω από το 70% του κόστους της μπαταρίας, σε αντίθεση με την παρούσα ισχύ που δίνει μέχρι το 40%. Τέλος, η TFIN στοχεύει σε πωλήσεις που φθάνουν τα 2.3 δις ευρώ (2.49 δις δολάρια) και ένα λειτουργικό περιθώριο περισσοτέρους από 10% μέχρι το 2030.
Ακόμη, υπολογίζεται ότι μέχρι τον Απρίλιο θα έχει σταματήσει η παραγωγή νέων οχημάτων με την Flins, για την Renault, και θα συνεχίσει με παραγωγή υλικών μερικώς ανακυκλωμένων και με επιδιορθωμένα μηχανήματα.