MENU

Οι παράγοντες που εμποδίζουν την επέκταση των SAF

Έως και πέντε φορές ακριβότερο το βιοκαύσιμο

Το κόστος είναι το κύριο εμπόδιο για την αύξηση της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), σύμφωνα με τo αντιπρόεδρο της Exxon Mobil, κ. Jack Williams.

Το SAF αντιπροσωπεύει μόλις το 0,2% της αγοράς καυσίμων αεροσκαφών, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, βλέπουν την υιοθέτησή του ως έναν τρόπο για την επίτευξη των στόχων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρόβλημα είναι, ότι το βιοκαύσιμο που παράγεται από φυτικά ή ζωικά υλικά, συμπεριλαμβανομένων των χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων ή των γεωργικών αποβλήτων, είναι έως και πέντε φορές ακριβότερο από το συμβατικό.

Ο Williams δήλωσε ότι η ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών θα μπορούσε να αυξηθεί από 7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τώρα σε 12 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2050. Τα επτά εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως είναι τα ίδια με την εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το σύνολο της ζήτησης καυσίμων τζετ.

Συγκριτικά, η τρέχουσα παραγωγή SAF είναι μόνο 15,8 εκατομμύρια γαλόνια ετησίως, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία των ΗΠΑ.

Ο ίδιος περιέγραψε το νόμο της κυβέρνησης Μπάιντεν για τη μείωση του πληθωρισμού ως καταλυτική δράση για την παραγωγή βιοκαυσίμων, καθώς και για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Ο Μπάιντεν ξεκίνησε μια πρόκληση το 2021 για την παροχή τουλάχιστον 3 δισεκατομμυρίων γαλονιών SAF ετησίως έως το 2030.

Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Delta Air Lines και η Southwest Airlines , έχουν δηλώσει ότι θέλουν να αντικαταστήσουν το 10% των καυσίμων αεροσκαφών με SAF μέχρι το 2030.

Σχετικά Άρθρα