Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περαιτέρω στην ΕΕ τον Φεβρουάριο, αν και τα συμβατικά οχήματα με βενζίνη εξακολουθούν να έχουν υψηλή ζήτηση.
Με κορυφαία τη Γαλλία και την Ιταλία, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 10,1% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, και τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν το μεγαλύτερο άλμα σε ολόκληρο το μπλοκ.
Οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 13% στη Γαλλία, 12,8% στην Ιταλία, 9,9% στην Ισπανία και 5,4% στη Γερμανία.
Ενώ οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο τον Ιανουάριο, τα υβριδικά αυτοκίνητα πήραν το προβάδισμα τον περασμένο μήνα, με άνοδο 24,2% στις 27 χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο και τα κράτη μέλη της ΕΖΕΣ, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). .
Ο αριθμός των νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκε επίσης κατά 12% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος στην ίδια αγορά.
Ο αριθμός των νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 5,9%, με την κατηγορία να εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο, περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς.
Ως η πιο δημοφιλής κατηγορία, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι απρόθυμα να παραχωρήσουν το μερίδιό τους στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε ελαφρά από τον Φεβρουάριο του 2023, από 36,9% σε 35,5% φέτος.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκαν κατά 5,1% σε όλη την Ευρώπη, αν και η κατηγορία εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο αγοράς 12%. Οι νέες πωλήσεις μειώθηκαν σε πολλές αγορές τον Φεβρουάριο, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-30,5%), Ισπανία (-17,4%) και Ιταλία (-11,8%). Στη Γερμανία, από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις ντίζελ αυξήθηκαν κατά 9,7%.
Υβριδικό-ηλεκτρικό, το νέο αγαπημένο
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 10,3% σε όλη την ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της ΕΖΕΣ τον Φεβρουάριο, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 13,2%.
Οι πωλήσεις στο Βέλγιο σημείωσαν άλμα 66,9% και η Γαλλία συνέβαλε με αύξηση 31,8%. Αντίθετα, οι εγγραφές στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15,4% και η Ιρλανδία, η Φινλανδία, η Σουηδία και η Ισλανδία, μεταξύ άλλων, είδαν επίσης πτώση των νέων αριθμών EV.
Ο τερματισμός των κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα που χρηματοδοτούνται από το κράτος σε συνδυασμό με την ελλιπή υποδομή φόρτισης σε ορισμένες χώρες θα μπορούσε να εξηγήσει την απόκλιση στα στοιχεία.
Ωστόσο, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοφιλία στις ευρωπαϊκές αγορές, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες: Γαλλία (+41,5%), Ισπανία (+26,5%), Γερμανία (+16,4%) και Ιταλία (+16,1%).
Οι εγγραφές plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν επίσης κατά 12%, σημειώνοντας σταθερή ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, το Βέλγιο και η Γαλλία.