MENU

Δωρεάν μετακινήσεις με τρένο στη Γερμανία Απρίλιο και Μάιο – Γιατί όμως;

«Γιατρειά» στα τρένα με υδρογόνο οι free διελεύσεις

Η γραμμή RB15 στην περιοχή της Φρανκφούρτης, ένας από τους τέσσερις σιδηροδρόμους του ορεινού δικτύου Taunus που λειτουργεί εξ ολοκλήρου με τρένα υδρογόνου, θα παρέχει δωρεάν μετακινήσεις σε όλους τους επιβάτες τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Η απόφαση, η οποία στοχεύει στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας της γραμμής, έπεται των προβλημάτων που προέκυψαν στη διαδικασία μετάβασης από το ντίζελ στο υδρογόνο τον Δεκέμβριο του 2022, με αποτέλεσμα την ακύρωση του 19% των προγραμματισμένων δρομολογίων της το 2023.

«Δεν υπήρξε ποτέ τέτοια αποτυχία στην απόδοση και την αξιοπιστία μιας περιφερειακής σιδηροδρομικής γραμμής», δήλωσε ο κ. Knut Ringat, διευθύνων σύμβουλος του RMW, του δημόσιου φορέα που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, την οργάνωση και τη χρηματοδότηση των μεταφορών στην περιοχή.

Ο κ. Ulrich Krebs, πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της RMV, παραδέχτηκε: «Η εκκίνηση των τρένων υδρογόνου ήταν μια πλήρης αποτυχία.

Ως αποζημίωση για τους ανθρώπους στην περιοχή, η χρήση του Taunusbahn θα είναι εντελώς δωρεάν τον Απρίλιο και τον Μάιο».

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια κίνηση σε ολόκληρο το γερμανικό σύστημα δημόσιων μεταφορών, σύμφωνα με το RMV.

«Θέλουμε να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών με αυτήν την καμπάνια», πρόσθεσε ο Ringat.

Ο κατασκευάστρια γαλλική εταιρία Alstom έπρεπε να παραδώσει 27 από τα νέα τρένα Coradia iLint H2 έως τις 11 Δεκεμβρίου 2022, αλλά μόνο έξι έφτασαν τη συγκεκριμένη ημερομηνία, ενώ όλα αποδείχθηκαν ελαττωματικά, απαιτώντας την εκ των υστέρων τοποθέτηση νέων εξαρτημάτων υλικού και λογισμικού.

Υπήρξαν τότε προβλήματα με τον νέο εξοπλισμό ανεφοδιασμού υδρογόνου και πολλές από τις ατμομηχανές ντίζελ που εισήχθησαν ως προσωρινές αντικαταστάσεις για τα τρένα που υπολείπονταν είχαν επίσης προβλήματα. Ως εκ τούτου ο τοπικός σιδηροδρομικός φορέας, Start Deutschland αναγκάστηκε να κλείσει τη γραμμή RB15 για αρκετές εβδομάδες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. 2023.

Η έλλειψη τρένων που λειτουργούσαν σήμαινε ότι οι μηχανοδηγοί δεν μπορούσαν να εκπαιδευτούν στις νέες ατμομηχανές υδρογόνου και ότι οι βάρδιες εργασίας δεν μπορούσαν να προγραμματιστούν σωστά.

Μέχρι τον Ιούνιο του 2023, 20 από τους 60 οδηγούς που απασχολούνταν από το Start στο Taunusbahn, το οποίο συνδέει τη Φρανκφούρτη με άλλες πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά στην πολιτεία της Έσσης, είχαν παραιτηθεί.

Επιπλέον, υπήρχαν συνεχή προβλήματα με τους ηλεκτρονικού πίνακες ανακοινώσεων, καθώς δεν παρείχαν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις ώρες άφιξης. Αυτό έκανε τους επιβάτες να περιμένουν για τρένα που δεν έφτασαν ποτέ.

Την κατάσταση επιδείνωσε επιπλέον το γεγονός ότι η Start Deutschland, θυγατρική του εθνικού σιδηροδρομικού φορέα Deutsche Bahn, ανέλαβε τη λειτουργία του δικτύου Taunus από τον κρατικό σιδηρόδρομο της Έσσης μόλις τον Δεκέμβριο του 2022, όταν ολόκληρος ο στόλος, αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ (545 εκατομμύρια δολάρια) των 27 νέων τρένων υδρογόνου έπρεπε να είναι έτοιμος για λειτουργία.

Τα δύο τελευταία τρένα με κυψέλες καυσίμου παραδόθηκαν από την Alstom τον Δεκέμβριο του 2023.

Η γραμμή RB15 είναι η δεύτερη στη Γερμανία που χρησιμοποιεί αποκλειστικά τρένα υδρογόνου,12 συνολικά, με τις άλλες 15 να λειτουργούν παράλληλα με τις ατμομηχανές ντίζελ.

Σύμφωνα με την RMV, και οι 27 από τις αμαξοστοιχίες υδρογόνου της βρίσκονται τώρα στις ράγες και λειτουργούν αυτήν τη στιγμή με μέση αξιοπιστία 90%.

«Η αξιοπιστία 90% των οχημάτων πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω από τον κατασκευαστή Alstom», δήλωσε ο Ringat, προσθέτοντας ότι ο ανεφοδιασμός με καύσιμα έπρεπε να είναι συχνότερος από το αναμενόμενο.

«Ευτυχώς, με μεγάλη προσπάθεια, η Start πέτυχε να εξασφαλίσει τη στελέχωση των μηχανοδηγών παρά την πανεθνική έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων».

Η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή υδρογόνου στη Γερμανία και στον κόσμο, ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022 στη διαδρομή Cuxhaven προς Buxtehude του πρακτορείου μεταφορών LNVG στην Κάτω Σαξονία, βορειοδυτική Γερμανία.

Ο κρατικός οργανισμός αποφάσισε από τότε ότι θα αντικαταστήσει τα υπόλοιπα τρένα ντίζελ του με φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας.

Ωστόσο, οι παραγγελίες για τρένα υδρογόνου συνεχίζονται σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Καλιφόρνιας, της Κίνας και του Καναδά.

Σχετικά Άρθρα