Δεδομένου ότι η Ευρώπη είναι μια ήπειρος όπου τα σιδηροδρομικά ταξίδια είναι δημοφιλή, υπάρχουν τρένα σε αρκετές χώρες που κινούνται με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μία άριστη εναλλακτική λύση στις αεροπορικές μετακινήσεις.
Αυτά είναι τα 10 ταχύτερα τρένα στην Ευρώπη
10. RZD Sapsan
Το τρένο Sapsan τρέχει με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων (155 μιλίων) την ώρα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι το ταχύτερο στη Ρωσία. Η μέγιστη ταχύτητά του, ωστόσο, ανέρχεται στα 290 χιλιόμετρα (180 μίλια) την ώρα. Εκτελεί δρομολόγια από τη Μόσχα στην Αγία Πετρούπολη, από τη Μόσχα στο Νίζνι Νόβγκοροντ και από την Αγία Πετρούπολη στο Νίζνι Νόβγκοροντ. Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες μπορούν να φιλοξενήσουν 600 άτομα σε 10 βαγόνια.
9. SBB RABe 501
Το RABe 501 λειτουργεί από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους και είναι επίσης γνωστό ως Giruno. Το τρένο εκτελεί δρομολόγια από το Μιλάνο προς τη Βασιλεία και από το Μιλάνο προς τη Ζυρίχη. Αυτά τα επιβατικά τρένα μπορούν να φιλοξενήσουν 403 επιβάτες σε 11 βαγόνια. Κινείται με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων (155 μίλια) την ώρα, αλλά με μόνο 200 χιλιόμετρα (124 μίλια) την ώρα εντός της Ελβετίας. Ακολουθεί διαδρομή κατά μήκος της σήραγγας Gotthard Base, η οποία είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο.
8. Renfe Pendolino
Τα τρένα αυτά, τα οποία διαχειρίζεται η ισπανική σιδηροδρομική εταιρεία Renfe, εκτελούν δρομολόγια από τη Μαδρίτη προς το Βαγιαδολίδ, μέσω Σεγκόβια, Μαδρίτη προς Puertollano και Βαρκελώνη προς Lérida. Αυτές οι επιβατικές αμαξοστοιχίες είναι μεσαίων αποστάσεων και, ως εκ τούτου, κινούνται με χαμηλότερη ταχύτητα από άλλα τρένα υψηλών ταχυτήτων στη χώρα.
7. Renfe Talgo 250
Ένα ακόμα ισπανικό τρένο, το οποίο κινείται με ταχύτητα παρόμοια με αυτή των Pendolinos.
Με το παρατσούκλι “Patitos” λόγω του σχήματος πάπιας, φιλοξενούν 265 επιβάτες σε 13 βαγόνια. Τα τρένα Renfe Talgo εκτελούν δρομολόγια από την ισπανική πρωτεύουσα Μαδρίτη προς διάφορες πόλεις όπως η Κορούνια, η Μπανταχόθ, το Φερόλ, το Λούγκο και η Ποντεβέδρα.
6. Eurostar Velaro
Επισήμως αποκαλείται British Rail Class 374. Πρόκειται για το διάσημο Eurostar που διασχίζει τη σήραγγα της Μάγχης. Αποτελείται από 16 βαγόνια που φιλοξενούν 900 επιβάτες. Το τρένο εξυπηρετεί τους επιβάτες από το Λονδίνο προς ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι, οι Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ. Παρόλο που μπορεί να φτάσει τα 360 χιλιόμετρα (223 μίλια) την ώρα, συνήθως κινείται με 300 χιλιόμετρα (186 μίλια) την ώρα.
5. Italo AGV
Υπάρχουν πολλές διαδρομές στις οποίες λειτουργεί αυτό το τρένο στην Ιταλία. Συνήθως, τα δρομολόγια περιλαμβάνουν το Τορίνο προς το Μιλάνο, τη Ρώμη προς τη Βενετία και τη Μπολόνια προς τη Φλωρεντία, τη Ρώμη και τη Νάπολη. Διαθέτει 11 βαγόνια.
4. Trenitalia Frecciarossa
Τα τρένα των κρατικών ιταλικών σιδηροδρόμων Trenitalia, έχουν συνήθως οκτώ βαγόνια και μπορούν να φιλοξενήσουν συνολικά 457 επιβάτες. Κινούνται συνήθως με 310 χιλιόμετρα (192 μίλια) την ώρα, αλλά η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξουν είναι 400 χιλιόμετρα (248 μίλια) την ώρα. Τα τρένα της Trenitalia εκτελούν δρομολόγια σε όλη την Ιταλία.
3. Renfe AVE
Το τρίτο ισπανικό τρένο της λίστας λειτουργεί κι αυτό υπό την Renfe. Τα τρένα AVE είναι υψηλής ταχύτητας και μπορούν να φτάσουν τα 403 χιλιόμετρα (250 μίλια) την ώρα, αν και συνήθως κινούνται με ταχύτητα 310 χιλιομέτρων (192 μιλίων) την ώρα. Διαθέτουν οκτώ βαγόνια και μπορούν να φιλοξενήσουν 400 επιβάτες. Πραγματοποιούν δρομολόγια σε όλη την Ισπανία.
2. SNCF TGV
Το TGV (Train à Grande Vitesse) λειτουργεί από τη γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF και εκτελεί δρομολόγια σε ολόκληρη τη Γαλλία. Θεωρείται ένα από τα ταχύτερα τρένα στον κόσμο. Η σιδηροδρομική εταιρεία παρήγγειλε επίσης 100 νέα τρένα που θα κυκλοφορήσουν το 2024 και θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητες έως και 350 χιλιόμετρα (217 μίλια) την ώρα. Προσθέτουν επίσης νέες διαδρομές προς τη Βαρκελώνη από το Παρίσι.
1. Deutsche Bahn ICE
Η γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία διαχειρίζεται τα τρένα ICE (Intercity-Express), αν και χρησιμοποιούνται επίσης από την Nederlandse Spoorwagen, την ολλανδική σιδηροδρομική εταιρεία. Τα τρένα ICE κινούνται συνήθως με 320 χιλιόμετρα (198 μίλια) την ώρα σε διαδρομές σε όλη τη Γερμανία. Ωστόσο, η διαδρομή του τρένου από τη Φρανκφούρτη και την Κολωνία μπορεί να φτάσει τα 330 χιλιόμετρα (205 μίλια) την ώρα.