Συμφωνία συνεργασίας με τον γίγαντα κατασκευής μπαταριών CATL υπέγραψε η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Nio, για την ανάπτυξη μπαταριών με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ως μέρος των προσπαθειών μείωσης του συνολικού κόστους των EV.
Η συνεργασία θα αξιοποιήσει τεχνολογίες και από τις δύο εταιρείες που επιδιώκουν να μειώσουν το λεγόμενο κόστος “πλήρους κύκλου ζωής” των μπαταριών – κλειδί για το κόστος λειτουργίας των χιλιάδων σταθμών ανταλλαγής μπαταριών και φόρτισης της Nio, τόνισε στους δημοσιογράφους ο κ. William Li, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nio.
«Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που ουσιαστικά δεν έχει λυθεί ούτε έχει προσελκύσει ευρεία προσοχή είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας», ανέφερε ο Li «Αυτό δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα που πρέπει να λύσει η Nio, ολόκληρη η βιομηχανία θα πρέπει να συνεργαστεί» πρόσθεσε.
Οι εγγυήσεις καλύπτουν συνήθως τις μπαταρίες EV για οκτώ χρόνια. Μεταξύ 2025 και 2032, σχεδόν 20 εκατομμύρια εγγυήσεις μπαταριών EV στην Κίνα θα λήξουν, υπογράμμισε η Nio, επισημαίνοντας τη μικρότερη διάρκεια ζωής των μπαταριών σε σχέση με τα αυτοκίνητα και το κόστος της αντικατάστασης των πακέτων ισχύος.
Παράλληλα τόνισε πως έχει παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ανταλλάξιμων μπαταριών μέσω των ερευνητικών προσπαθειών της, διατηρώντας το 80% της χωρητικότητας μετά από δώδεκα χρόνια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης μείωση έως και 33% στα μηνιαία τέλη ενοικίασης μπαταριών για χρήστες Nio σε ένα πρόγραμμα ενοικίασης, το οποίο λειτουργεί για να μειώσει το κόστος αγοράς EV κατά 128.000 γιουάν (18.000 δολ).
Αφού έλαβε περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια από τον επενδυτή του Άμπου Ντάμπι CYVN Holdings πέρυσι, η Nio προσπάθησε να γίνει πιο κερδοφόρος μειώνοντας το εργατικό δυναμικό της και αναβάλλοντας τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις για να βελτιώσει την αποδοτικότητα.
Η εταιρεία, ωστόσο, είπε ότι θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες. Έχει διαθέσει στο εμπόριο μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης 150 κιλοβατώρες (kWh) για τα EV της, που κατασκευάζονται από την Beijing Welion New Energy και οι οποίες έχουν αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα.
Oι επενδύσεις στις υποδομές
Η Nio έχει επίσης επενδύσει πολλά σε υποδομές για τη φόρτιση και την ανταλλαγή μπαταριών. Αυτή τη στιγμή διαθέτει 2.382 σταθμούς ανταλλαγής και 21.652 δημόσιους σταθμούς φόρτισης, σύμφωνα με τον Li, ο οποίος πρόσθεσε ότι η φόρτιση έχει γίνει κερδοφόρα για τη Nio, αλλά ότι εξακολουθεί να χάνει χρήματα από την ανταλλαγή μπαταριών.
Η ανταλλαγή θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους αιχμής όταν οι οδηγοί επαναφορτίζουν τα οχήματά τους, αλλά οι αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν ότι θα γίνει mainstream μόνο εάν οι μπαταρίες γίνουν πιο τυποποιημένες.
Ενώ ορισμένοι επέκριναν τους σταθμούς ανταλλαγής ως δαπανηρή επένδυση, όπως η Tesla, η Nio λέει ότι μπορούν να αποτελέσουν ταυτόχρονα μια γρήγορη λύση για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων και μια εγκατάσταση αποθήκευσης ενέργειας για τη βελτίωση της σταθερότητας του δικτύου.
Η εταιρία σχεδιάζει να αποκαλύψει τη δεύτερη μάρκα της, γνωστή ως Ledao στα κινέζικα, τον Μάιο, δήλωσε ο πρόεδρος κ. Qin Lihong.