Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας το 2023 τα 62 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των αγορών Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του Ομίλου Nexi και CEO της Nexi Ελλάδος Eugenio Tornaghi, η αγορά to 2023 έφτασε τα 62 δισ ευρώ. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η ελληνική αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω το 2024 με ποσοστό 8%-10% και να φτάσει τα 68-70 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία που εξειδικεύεται στις ηλεκτρονικές πληρωμές τόσο μέσω έκδοσης καρτών όσο και εκκαθάρισης πληρωμών είχε μερίδιο 25% στην ελληνική αγορά το 2023 (το οποίο αναμένεται να διατηρήσει και το 2024), με 15,1 δις ευρώ επιτυχημένων εκκαθαρίσεων, 19.000 πελάτες, 270.000 POS και 140.000 merchants.
Η εταιρεία εκδίδει κάρτες για την Alpha Bank, την Παγκρήτια, την Attica Bank, την Optima Bank και την Payzy της Cosmote.
Στο πελατολόγιο της ανήκουν επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους με έμφαση το hospitality, το food service, το λιανεμπόριο, τα σούπερ μάρκετ και τα luxury brands.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Nexi Ελλάδος η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στη χώρα μας ακολουθώντας τι νέες τάσεις προσφέροντας υπηρεσίες και προϊόντα όπως το soft POS και τη δυνατότητα πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου και smartwatch.
Ειδικά οι πληρωμές από το κινητό και τα wearables αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο 16% και αναμένεται να πάνε στο 20% μέσα στο 2024.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι ότι γίνονται όλο και πιο συχνές οι πληρωμές μικρής αξίας κάτι που δεν συνέβαινε τόσο πολύ στο παρελθόν ιδιαίτερα στην Ελλάδα.
Επίσης χαρακτηριστικό της αλματώδους ανάπτυξης του soft POS είναι ότι ενώ το 2023 αφορούσαν το 12% των νέων συμβολαίων στους πρώτους δύο μήνες του 2024 στα καινούρια καταστήματα η αναλογία παραδοσιακών/soft POS είναι στο 50/50.