MENU

Αποκτά βηματισμό ο πολυτροπικός διάδρομος Ελλάδας – Ρουμανίας – Βουλγαρίας

Ο διάδρομος θα συνδέει τις τρεις χώρες με σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές

Αποφασισμένες να προχωρήσουν το σχέδιο τους για τη δημιουργία πολυτροπικού διαδρόμου είναι οι κυβερνήσεις Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας.

Μάλιστα αύριο Πέμπτη (14/3) θα συναντηθούν στη Σόφια οι τρεις αρμόδιοι υπουργοί (η χώρα μας θα εκπροσωπηθεί από τον Χρήστο Σταϊκούρα) προκειμένου να θέσουν τις βάσεις για την κατασκευή και λειτουργία του νέου διαδρόμου μεταφορών Βορρά – Νότου που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Ρουμανία μέσω Βουλγαρίας.

Στο επίκεντρο της επικείμενης συνάντησης είναι η επισημοποίηση του σχεδίου μέσω συμφωνίας για τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό και τη διαχείριση ενός διαδρόμου μεταφορών που θα συνδέει τις τρεις χώρες με σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές.

Η σπουδαιότητα του έργου

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια περίοδο αυξημένης ανησυχίας για την ένταση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και της συμφόρησης του Βοσπόρου, το εν λόγω έργο είναι εξαιρετικής σημασίας για τις εμπορευματικές ροές.

Σε προγενέστερη δημόσια τοποθέτησή του, ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας Assen Vassilev είχε αναφερθεί στον διάδρομο Βορρά – Νότου, σταχυολογώντας τα οφέλη για τις τρεις εμπλεκόμενες χώρες.

«Νομίζω ότι η οικοδόμηση αυτής της σύνδεσης Βορρά-Νότου, από την Αλεξανδρούπολη, μέσω της Βουλγαρίας, στη Ρουμανία και από εκεί στη Μολδαβία και την Ουκρανία, είναι εξαιρετικά σημαντική για τις δύο χώρες μας και για την ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων. Και επίσης πολύ σημαντική για να φτάσουμε στην υπόλοιπηΕυρώπη, ειδικά με την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στη Σένγκεν.

Τότε, δεν θα έχουμε πραγματικά σύνορα παρά μόνο πινακίδες που θα καλωσορίζουν στη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, δεν θα υπάρχει ο σημερινός συνοριακός και τελωνειακός έλεγχος, γεγονός που θα διευκολύνει πολύ τη μετακίνηση των τρένων και των λεωφορείων, των φορτηγών και των ΙΧ. Η Βουλγαρία έχει ήδη αποφασίσει ότι θα βάλει 6 δισ. ευρώ στο βουλγαρικό τμήμα του έργου. Και ανάλογα με τη διακυβερνητική συμφωνία και τις ανάγκες, μπορούμε ενδεχομένως να χρηματοδοτήσουμε και άλλα τμήματα του έργου, εκτός Βουλγαρίας».

Σχετικά Άρθρα