Μέχρι τις 16 Ιουνίου θα διαρκέσει η δημόσια διαβούλευση για τη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στο κέντρο αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων – logistics της εταιρείας Streem Developments μαζί με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που συνοδεύουν το έργο εντός κι εκτός της εγκατάστασης.
Όπως επισημαίνεται στη ΜΠΕ για την στρατηγική επένδυση των 300 εκατ. ευρώ που συνδέεται με επενδυτικά κεφάλαια της ΗΙG, το project το οποίο χωροθετείται σε έκταση 292 στρέμματα νοτιοανατολικά της πόλης του Ασπροπύργου και συγκεκριμένα επί του 17ου χλμ. Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου εντός των ορίων του Βιομηχανικού – Βιοτεχνικού Πάρκου της περιοχής Παραλία Ασπροπύργου περιλαμβάνει επτά βασικά στοιχεία:
· Καταρχάς τα κτίρια αποθηκών Κ1 και Κ2, τα οποία, με την αποθήκευση ξηρού φορτίου θα εξυπηρετούν ανάγκες συγκέντρωσης και διακίνησης ειδών μακράς διάρκειας (π.χ. κονσέρβες, ποτά, χαρτικά, απορρυπαντικά) και γενικά είδη που δεν απαιτούν ιδιαίτερες συνθήκες αποθήκευσης. Η αποθήκευση πραγματοποιείται σε παλέτες/χαρτοκιβώτια πάνω στην επιφάνεια του δαπέδου και όχι σε ράφια εξαιτίας της ανάγκης για γρήγορη μετακίνηση των προϊόντων. Τα είδη αποθήκευσης θα είναι ξηρού και στερεού τύπου συσκευασμένα από τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χαρτοκιβώτια, όπως διάφορα είδη προσωπικής φροντίδας, καλλυντικά, συμπληρώματα υγιεινής διατροφής, ιατροτεχνολογικά προϊόντα, είδη συσκευασιών τροφίμων, σακούλες απορριμμάτων, εργαλεία καθαρισμού, κλπ.
· Το κτίριο παραγωγής Κ3 θα ενσωματώνει χρήσεις υποστηρικτικές προς τις δύο αποθήκες, εντάσσοντας μικρές γραμμές συναρμολόγησης και γραμμές συσκευασίας.
· Τρίτο βασικό στοιχείο είναι η υπέργεια ζεύξη (γέφυρα) κομβικής σημασίας καθώς ενώνει και τα δύο τμήματα της έκτασης μελέτης μεταξύ τους, με συνολικό μήκος άνω των 250 μέτρων. Θα είναι συνολικού πλάτους 12 μέτρων και θα είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, πλάτους 4 μέτρων ανά λωρίδα. Ο φορέας επένδυσης δεσμεύεται ότι «για την εν λόγω γέφυρα και έπειτα από μελέτη που έχει εκπονήσει δεν επηρεάζεται πρακτικά η κυκλοφορία της εθνικής οδού, ούτε κατά την κατασκευή ούτε κατά τη λειτουργία του έργου», ενώ οι προδιαγραφές της προτεινόμενης γέφυρας καλύπτουν και ξεπερνούν τις προδιαγραφές της κείμενης νομοθεσίας.
· Χώροι στάθμευσης ΙΧ και φορτηγών οχημάτων.
· Φυτεύσεις.
· Χώρος Επαναφόρτισης Περονοφόρων Οχημάτων / Μπαταριών.
· Ο φωτοβολταϊκός σταθμός, ο οποίος, με βάση την προμελέτη των εγκαταστάσεων, θα αναπτυχθεί επί της στέγης των κτιρίων Κ1, Κ2 και Κ3, θα είναι ονομαστικής ισχύος 19,559 MW και θα αποτελείται από τα φωτοβολταϊκά πλαίσια, τον αντιστροφέα σταθερού ρεύματος σε εναλλασσόμενο, καθώς και το δίκτυο του εναλλασσόμενου ρεύματος για την διασύνδεση του σταθμού με το δίκτυο μεταφοράς του ΔΕΔΔΗΕ.
Σε σχέση με τις πολύ σημαντικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην τεχνική έκθεση για την αναδιαμόρφωση της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής σύνδεσης του ακινήτου λόγω αλλαγής χρήσης για τη βελτιστοποίηση της οδικής ασφάλειας αναφέρεται ότι για τη σύνδεση της εγκατάστασης με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου προβλέπεται διαμόρφωση πρόσθετων λωρίδων για την είσοδο των οχημάτων, νησίδα διαχωρισμού και λωρίδα εξόδου.
Ειδικότερα, «επί της Εθνικής Οδού που χωροθετείται με διαχωρισμένο οδόστρωμα και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στην κατεύθυνση προς Κόρινθο διαμορφώνονται διαδοχικά δύο λωρίδες επιβράδυνσης για την είσοδο των οχημάτων στο logistic park», όπως επισημαίνεται σχετικά.