Σε περίπου 15 μήνες το καλοκαίρι του 2026 θα φτάσει στα Αραχωβίτικα Πατρών η νέα διπλή υπερσύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή μαζί με το σύστημα ηλεκτροδότησης της, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΓΟΣΕ που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Αυτή την περίοδο κατασκευάζεται η γραμμή ηλεκτροδότησης από το Κιάτο προς την Ροδοδάφνη Αιγίου, όπου το τρένο φτάνει ήδη από τον Μάιο του 2019 αλλά από το Κιάτο και μετά κινείται με ντιζελομηχανές.
Συνολικά το μήκος της γραμμής που θα παραδοθεί πλήρες το καλοκαίρι του 2026 από το Κιάτο μέχρι τα Αραχωβίτικα είναι 80 χλμ.
Απομένει ένα τμήμα περίπου 10 χλμ από τα Αραχωβίτικα μέχρι το Ριο όπου ” έπεσε” ο διαγωνισμός λόγω προσφυγών και γίνεται νέος το καλοκαίρι με πρόβλεψη να υπογραφεί η σύμβαση με νέους αναδόχους στις αρχές του 2026.
Ποιοι διαγωνισμοί «τρέχουν»
Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλοι διαγωνισμοί για το σιδηροδρομικό δίκτυο όπως αυτός του έργου της αναβάθμισης του βόρειου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Σύμφωνα με παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ το έργο έχει προτεραιότητα για να έρθει να “κουμπώσει” με το βουλγαρικό τμήμα του sea to sea. Το έργο είναι προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ.
Επίσης προχωρούν οι διαγωνισμοί για την σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες αλλά και τη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης και του δυτικού προαστιακού της πόλης προυπολογισμού 50 εκατομμυρίων. Συνολικά στη βόρειο Ελλάδα αναμένεται μέσα στη διετία 25-26 να υπογραφούν σιδηροδρομικά έργα πάνω από 1 δις 200 εκατομμύρια ευρώ.