MENU

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εντός Μαΐου οι δύο μελέτες-κλειδιά για Μίκρα και Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό από τον ΟΣΕΘ

Στόχος είναι η δημιουργία ενός λειτουργικού συστήματος μετεπιβίβασης χωρίς κυκλοφοριακές "τυφλές" συνδέσεις, εντός του 2025

Εντός Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δύο μελέτες-κλειδιά για Μίκρα και Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό από τον ΟΣΕΘ, δίνοντας το πράσινο φως για κρίσιμες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που θα στηρίξουν τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για έργα που θα βελτιώσουν τις υποδομές μετεπιβίβασης και θα ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα των μεταφορών σε δύο κομβικά σημεία της πόλης, με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος του 2025 για τη Μίκρα και τις αρχές του 2026 για τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Η πρώτη μελέτη αφορά τον τερματικό σταθμό στη Μίκρα, μέρος της επέκτασης προς Καλαμαριά. Ανατέθηκε στο γραφείο μελετών «Φράγκος Απόστολος & ΣΙΑ Ε.Ε.» και περιλαμβάνει την οριστική κυκλοφοριακή διαμόρφωση του προσωρινού χώρου κίνησης λεωφορείων, με σύνδεση στο υπάρχον οδικό δίκτυο και στην οδό Πόντου.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, Γιάννη Τόσκα, η αρχική πρόταση κάλυπτε περίπου 30 στρέμματα, όμως λόγω εκκρεμοτήτων με απαλλοτριώσεις, ο σχεδιασμός περιορίστηκε σε 10 στρέμματα.

Ο κ. Τόσκας τόνισε πως στόχος είναι η δημιουργία ενός λειτουργικού συστήματος μετεπιβίβασης χωρίς κυκλοφοριακές “τυφλές” συνδέσεις, εντός του 2025. Η μελέτη ενσωματώνει πρόβλεψη κυκλοφοριακού και επιβατικού φόρτου έως το 2030, γεγονός που την καθιστά κρίσιμη για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Η περιοχή θα περιλαμβάνει επίσης πρόσθετο χώρο δύο στρεμμάτων για στάσεις αστικών λεωφορείων κυκλικής διάταξης, με διπλάσιο αριθμό στάσεων σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, καλύπτοντας άμεσα τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Η δεύτερη μελέτη, που αφορά τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, εκπονείται από το γραφείο μελετών «Παντελής Αθανάσιος» και προβλέπει προκαταρκτική κυκλοφοριακή διαρρύθμιση για έναν από τους πιο πολυσύχναστους κόμβους της πόλης. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

  • 20 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων για αντίστοιχες γραμμές
  • Αποσυμφόρηση της πεζής κυκλοφορίας και αποφυγή εμπλοκών
  • Σύντομες διαδρομές μετεπιβίβασης
  • Χώρους ανάπαυσης οδηγών και αναμονής οχημάτων
  • Μέριμνα για την ομαλή συνύπαρξη με τις λοιπές δραστηριότητες της περιοχής

Κομβικό σημείο αποτελεί η μετεγκατάσταση του σχολικού συγκροτήματος που βρίσκεται σε ασύμβατη χρήση, όπως ορίζει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, κάτι που –σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ– δεν αναμένεται να προκαλέσει εμπόδια.

Με αυτά τα δύο έργα, η πόλη της Θεσσαλονίκης κάνει σημαντικό βήμα προς ένα ολοκληρωμένο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών, πιο προσβάσιμο, λειτουργικό και συνδεδεμένο με τις καθημερινές ανάγκες του πολίτη.

Σχετικά Άρθρα