MENU

«Στροφή» των τουριστών στις απευθείας κρατήσεις ξενοδοχειακών καταλυμάτων για το Πάσχα, με αύξηση κατά 18,3% εφέτος

Στόχος είναι να εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές στο κόστος διαμονής, παρακάμπτοντας τις προμήθειες μέσα από τις γνωστές πλατφόρμες

Αυξημένο εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τις απευθείας κρατήσεις καταλυμάτων σε ξενοδοχειακές μονάδες, τις οποίες προτιμούν σταδιακά ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αυτή η τάση διαπιστώνεται και φέτος το Πάσχα που μάλιστα πριμοδοτείται και από το γεγονός ότι Καθολικοί και Ορθόδοξοι γιορτάζουν εφέτος την ίδια ημέρα.

Η άνοδος που καταγράφεται στις απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις στους σημαντικότερους προορισμούς της Ελλάδας για το Πάσχα του 2025, σε σχέση με τα επίπεδα της πασχαλινής περιόδου του 2024 αντιστοιχεί σε ποσοστό 18,3%, γεγονός που αποδίδεται αφενός στην ικανοποιητική ζήτηση, αφετέρου στην στροφή στις απευθείας κρατήσεις σε μία προσπάθεια του ταξιδιωτικού κοινού να επιτύχει καλύτερες τιμές στο κόστος διαμονής, παρακάμπτοντας τις προμήθειες των γνωστών πλατφορμών.

Τα στοιχεία προέρχονται από σχετική ανάλυση της Nelios στο σύνολο των απευθείας ξενοδοχειακών κρατήσεων στους κυριότερους ελληνικούς προορισμούς για το Πάσχα, η οποία βασίστηκε αποκλειστικά σε δεδομένα κρατήσεων που περιλαμβάνουν διανυκτέρευση το Μ. Σάββατο, ανεξαρτήτως της διάρκειας διαμονής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου τα ποσοστά αύξησης είναι διψήφια, με χαρακτηριστικές τις περιπτώσεις σε Δωδεκάνησα (+37,6%), Πελοπόννησο (+23,6%), Αττική (+22,9%) και Ηπειρωτική Ελλάδα (+19,3%), ενώ και τα Ιόνια Νησιά κινούνται ανοδικά κατά 4,6% ως προς τα επίπεδα των απευθείας ξενοδοχειακών κρατήσεων για το Πάσχα.

Απόλυτη πρωταγωνίστρια είναι η Κρήτη, η οποία σημειώνει θεαματική άνοδο 82,4% σε σύγκριση με την πασχαλινή περίοδο του 2024.

Αντίθετα, οι Κυκλάδες σημειώνουν μείωση 11,4%, με τις κρατήσεις για Σαντορίνη να είναι μειωμένες κατά 20,2%, για Μύκονο κατά 12,1% και για Νάξο κατά 6,3%. Με εξαίρεση τα τρία αυτά νησιά και την Κεφαλονιά (μείωση 4,4%), όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους προορισμοί της χώρας κινούνται ανοδικά, με ιδιαίτερα κερδισμένους εκείνους που επενδύουν στην αυθεντικότητα και τον πασχαλινό χαρακτήρα των εμπειριών που προσφέρουν.

Συνολικά, με βάση τα στοιχεία από τη Nelios, η οποία παρέχει υπηρεσίες digital marketing σε τουριστικές επιχειρήσεις ενισχύοντας και το online αποτύπωμά τους, η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών προορισμών βρίσκονται σε θετικό έδαφος και δύο στους τρεις να σημειώνουν ακόμα και διψήφιο ποσοστό ανόδου, με την Κρήτη να αναδύεται ως το απόλυτο «αστέρι» της δυναμικής των κρατήσεων.

Ωστόσο δύο από τους πιο εμβληματικούς προορισμούς για τον ελληνικό τουρισμό, Μύκονος και Σαντορίνη, «χάνουν», όπως επισημαίνει η ανάλυση της εταιρείας, το momentum της ανοδικής αυτής πορείας.

Επισκέπτες από 112 χώρες

Χαρακτηριστικό της εφετινής κινητικότητας για το Πάσχα είναι επίσης ότι οι κρατήσεις προέρχονται από συνολικά 112 διαφορετικές χώρες (με τουλάχιστον μία κράτηση από καθεμία), ενώ και ο εσωτερικός τουρισμός τροφοδοτεί τα Ελληνικά ξενοδοχεία με 12,6% περισσότερες κρατήσεις Ελλήνων σε σχέση με το Πάσχα του 2024.

Σύμφωνα με τον CEO της Nelios Δημήτρη Σερίφη «είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή η τεράστια γεωγραφική διασπορά των κρατήσεων, ενδεικτικό της παγκόσμιας διείσδυσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η δυναμική αυτή δείχνει ότι η Ελλάδα έχει ισχυροποιήσει περαιτέρω τη θέση της στο διεθνή τουριστικό χάρτη, προσελκύοντας επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη ακόμα και σε περιόδους που παραδοσιακά δεν παρουσίαζε ισχυρή ζήτηση».

Η εικόνα των κρατήσεων είναι ιδιαίτερα θετική σε όλες σχεδόν τις περιοχές της χώρας, με τους ταξιδιώτες να δείχνουν σαφή προτίμηση σε προορισμούς με αυθεντικές εμπειρίες.

Παράλληλα, Κως και Ρόδος σημειώνουν άνοδο 38,3% και 37,6% αντίστοιχα, επαληθεύοντας τη θετική τάση που καταγράφεται στα Δωδεκάνησα, ενώ η Κέρκυρα, με αύξηση 32,8%, παραμένει σταθερά στους κορυφαίους προορισμούς πασχαλινών διακοπών στην Ελλάδα χάρη στα μοναδικά τοπικά έθιμα.

Στις Κυκλάδες, παρά την πτωτική πορεία της ζήτησης, η Πάρος κατάφερε να σημειώσει άνοδο 28,1%, ισορροπώντας ανάμεσα στον παραδοσιακό και τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της.

Αντίστοιχα, ανοδική πορεία εμφανίζουν και προορισμοί όπως το Πήλιο (31,43%), η Πάργα (30,7%), το Λιτόχωρο (26,67%) και η Μονεμβασιά (23,1%), που συνδυάζουν φυσική ομορφιά με έντονο τοπικό χαρακτήρα.

Διψήφιο ποσοστό αύξησης καταγράφεται επίσης στο Ρέθυμνο (19,66%) και τη Θάσο (19,1%), αλλά και στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας: Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας ανέρχεται σε 12,9% και της Θεσσαλονίκης σε 19,3%. Πιο ήπιες αυξήσεις στη ζήτηση καταγράφονται για το Πόρτο Χέλι (9,8%), τις Σπέτσες (8,1%), την Ίο (7,25%), την Αράχωβα (6,6%) και το Μέτσοβο (+6,2%).

Υπερδιπλάσιες οι αφίξεις τουριστών από το Ισραήλ

Όσον αφορά τις πιο δυναμικές διεθνείς αγορές που τροφοδοτούν την αύξηση στις απευθείας κρατήσεις των Ελληνικών ξενοδοχείων, η αγορά του Ισραήλ σημειώνει την πιο εντυπωσιακή άνοδο, που είναι υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το Πάσχα του 2024 για τα ελληνικά ξενοδοχεία και διαμορφώνεται σε +178,5%.

Παράγοντες που ευνοούν την τάση αυτή είναι η αυξημένη αεροπορική συνδεσιμότητα φέτος μεταξύ των δύο χωρών και η αντίληψη για τη χώρα μας ως ενός ασφαλούς προορισμού διακοπών.

Αυτό το Πάσχα, τα ελληνικά ξενοδοχεία αποκομίζουν ενισχυμένη ζήτηση και από αγορές όπως η Ρουμανία (+36,2%), η οποία εξελίσσεται σε ανερχόμενη αγορά οδικού τουρισμού για τη Βόρεια Ελλάδα, η Ιταλία με αύξηση 26,1%, η Ισπανία με 22,8% και η Ολλανδία με 22,1%.

Αυξημένο κύμα κρατήσεων προέρχεται επίσης από Αυστρία και Ηνωμένο Βασίλειο (αύξηση 16,1% και 16,7% αντίστοιχα), ενώ η σημαντική αγορά των ΗΠΑ κινείται ανοδικά κατά 10,1% συγκριτικά με το Πάσχα του 2024, με βοηθητικό παράγοντα τις ενισχυμένες απευθείας πτήσεις με την Αθήνα.

Συνεχίζοντας με τις βασικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, πιο ήπια αύξηση παρατηρείται στις απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις από τη Γαλλία (+8,3%) και τη Γερμανία (+5,6%). Παράλληλα, αυξήσεις παρατηρούνται και στις κρατήσεις από το Βέλγιο (+10%) και την Ελβετία (+9%), ενώ ακολουθούν μακρινές αγορές όπως ο Καναδάς (+6,5%) και η Αυστραλία (+5%).

Στον αντίποδα βρίσκονται η Βραζιλία, τα ΗΑΕ αλλά και χώρες της Σκανδιναβίας και της Ανατολικής Ευρώπης από όπου σημειώνονται μεγάλες απώλειες κρατήσεων σε σύγκριση με το Πάσχα του 2024, ενδεικτικές μιας πιθανής ανακατεύθυνσης της ζήτησης ή εσωτερικών δυσκολιών στις αγορές αυτές.

Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται από τη Βραζιλία (σε ποσοστό 27,4%) και έπονται η Βουλγαρία (μείωση 22,7%), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (15,8%), η Φινλανδία (12,6%), η Ουγγαρία (10,3%), η Ιρλανδία (9,3%) και η Νορβηγία (μείωση 4,3%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση των κρατήσεων από τα ΗΑΕ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πρόσφατη διακοπή της καθημερινής σύνδεσης της Wizz Air, Άμπου Ντάμπι – Αθήνα.

Σχετικά Άρθρα