Την εκπόνηση μελετών για κρίσιμα τεχνικά έργα επί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος με σκοπό την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών, αναθέτοντας στον παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό τη σχετική ευθύνη.
Ειδικότερα, μετά από σχετική τεχνική έκθεση της εταιρίας Άπιον Κλέος που αποτελεί τον κατασκευαστικό φορέα του έργου Πάτρα – Πύργος (συμμετέχουν οι εταιρίες Άβαξ, Aktor, ΤΕΡΝΑ και Vinci), κρίθηκαν ως απαραίτητα μια σειρά έργων για την αντιπλημμυρική προστασία των κατάντη ιδιοκτησιών κάθε είδους (σπίτια, βιομηχανίες και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, αγροκτήματα κ.λ.π) που θα επηρεαστούν από τις διερχόμενες απορροές, δεδομένου ότι στο πλήθος των περιπτώσεων οι φυσικοί αποδέκτες είναι ανεπαρκείς.
Σύμφωνα με την υποβληθείσα τεχνική έκθεση προέκυψαν 14 έργα κρίσιμης σημαντικότητας, 59 σημαντικά, 48 μέτριας σημαντικότητας, 22 διακριτής σημαντικότητας και 5 μικρής σημαντικότητας σχετικά με την απορροή στις κατάντη περιοχές του αυτοκινητοδρόμου.
Υπενθυμίζεται πως η Ολυμπία Οδός αποτελεί το κοινοπρακτικό σχήμα που έχει αναλάβει την μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση του οδικού άξονα και σ’ αυτό συμμετέχουν (μετά και την αποεπένδυση της Hochtief) η Vinci με 36,03%, η Άβαξ Παραχωρήσεις με 23,1%, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 20,48% και η Άκτωρ Παραχωρήσεις με επίσης 20,48%.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΟΜΕ, η αμοιβή των μελετών θα υπολογιστεί με ποσοστό έκπτωσης 30% (με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης Παραχώρησης) και στην περίπτωση που δοθεί εντολή εκτέλεσης εργασιών και για τα έργα που θα κατασκευαστούν από τον παραχωρησιούχο το κόστος των μελετών θα αφαιρείται από το συνολικό τίμημα του αντίστοιχου έργου.