MENU

Έρευνα Deloitte: Το 2025 αλλάζουν οι κανόνες του παιχνιδιού για τις καταναλωτικές δαπάνες

Οι τρεις βασικοί άξονες ανάπτυξης των κορυφαίων εταιρειών

Η παγκόσμια αγορά καταναλωτικών προϊόντων βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook» της Deloitte, η στρατηγική των συνεχών αυξήσεων τιμών, που κυριάρχησε τα προηγούμενα χρόνια, δεν αρκεί πλέον για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας.

Αντίθετα, οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου στρέφονται σε πολυδιάστατες στρατηγικές, δίνοντας έμφαση στη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου τους, στην ενίσχυση της ζήτησης και στην επένδυση σε ψηφιακό μετασχηματισμό και αυτοματοποίηση.

Από τις αυξήσεις τιμών σε νέα στρατηγική ανάπτυξης

Από το 2021, οι επιχειρήσεις του κλάδου βασίστηκαν στις ανατιμήσεις για να αντισταθμίσουν τις πιέσεις που προκάλεσαν η πανδημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού. Παρόλο που οι καταναλωτές συνέχισαν να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, η αγοραστική τους δύναμη μειώθηκε, καθώς το 2024 οι οικονομικές πιέσεις και ο πληθωρισμός δημιούργησαν νέα δεδομένα.

Το 2025, η Deloitte επισημαίνει ότι οι εταιρείες δεν μπορούν πλέον να βασίζονται αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις επιλέγουν νέες στρατηγικές ανάπτυξης, εστιάζοντας στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και στη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή.

Οι τρεις στρατηγικές που διαμορφώνουν το μέλλον

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα μέσα από τρεις βασικές στρατηγικές:

1. Αναδιάρθρωση Χαρτοφυλακίου Προϊόντων

Η διαφοροποίηση και η στρατηγική διαχείριση των προϊόντων είναι κλειδί για την επιτυχία. Οι εταιρείες:
Επενδύουν στην καινοτομία, λανσάροντας νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών.
Αναδιαρθρώνουν το χαρτοφυλάκιό τους, αποσύροντας προϊόντα χαμηλής απόδοσης.
Εξετάζουν συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενισχύοντας την προστιθέμενη αξία της επιχείρησής τους.

2. Στοχευμένη Ενίσχυση της Ζήτησης

Η αύξηση των πωλήσεων δεν εξαρτάται μόνο από τις διαφημιστικές δαπάνες, αλλά από πιο έξυπνες προσεγγίσεις:
📊 Χρησιμοποιούν data analytics για εξατομικευμένες καμπάνιες marketing.
🎯 Βελτιστοποιούν τη στρατηγική τιμολόγησης, προσελκύοντας νέους καταναλωτές.
📦 Αναδιαμορφώνουν τις συσκευασίες και τα μεγέθη των προϊόντων, προσαρμόζοντάς τα στις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

3. Επένδυση στην Ψηφιοποίηση και την Αυτοματοποίηση

Οι επιχειρήσεις υιοθετούν την τεχνολογία για να μειώσουν τα κόστη και να αυξήσουν την αποδοτικότητα:
🤖 Αυτοματοποιούν διαδικασίες, αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) και ρομποτική.
💡 Επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών.
🔗 Απλοποιούν την εφοδιαστική αλυσίδα, αυξάνοντας την επιχειρησιακή ευελιξία.

Το GenAI ως βασικός παράγοντας ανάπτυξης

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και ειδικά στη Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI). Οι επιχειρήσεις αναμένουν ότι η υιοθέτησή της θα φέρει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, ιδιαίτερα σε τομείς όπως το marketing και οι πωλήσεις, αλλά και στις λειτουργίες του back office.

Με τις εξελίξεις να τρέχουν, οι εταιρείες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων που θα προσαρμοστούν γρήγορα στα νέα δεδομένα και θα υιοθετήσουν καινοτόμες στρατηγικές, θα διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα το 2025 και στο μέλλον.

Σχετικά Άρθρα