Στη δεύτερη φάση της υποβολής τεχνικών και οικονομικών προσφορών εισέρχεται ο διαγωνισμός για το οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, το οποίο αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι, μετά από σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών.
Στη β΄ φάση πέρασαν μάλιστα και οι έξι υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο αρχικό στάδιο του σχετικού διαγωνισμού.
Πρόκειται για τις εταιρίες ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – Άκτωρ (πλέον όμιλος Intrakat), αλλά και τρεις κοινοπραξίες μικρότερων εταιρειών και συγκεκριμένα των Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., το σχήμα ΟΔΟΣ ΑΤΕ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – Εργοδομική Βοιωτίας – ΕΡΓΟΚΑΤ και το σχήμα TRACE – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ.
Παρά το γεγονός του ότι δίνεται το περιθώριο προδικαστικής προσφυγής εκ των υποψηφίων δεν θεωρείται πιθανή μια τέτοια εξέλιξη στην παρούσα φάση και άρα εκτιμάται ότι σύντομα θα υπάρξει η πρόσκληση προς τους υποψηφίους ώστε να προκύψει επικρατέστερος για την κατασκευή του έργου.
Υπενθυμίζεται πως η προηγούμενη προκήρυξη του εν λόγω έργου, ακυρώθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ λόγω προσφυγής.
Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές σύμφωνα με τις υποδείξεις της και άνοιξε ο δρόμος για την νέα δημοπράτηση τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον από τους έξι διεκδικητές.
Χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους
Το κόστος του έργου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ στα 161,29 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους.
Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.
Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.