MENU

Να σπάσει το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ τζίρου επιδιώκει η εταιρία Μακεδονικός Χαλβάς

Άνω του 50% των πωλήσεων αφορούν εξαγωγές σε περισσότερες από 50 χώρες

Να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε τζίρο έχει θέσει ως στόχο για το 2024 η εταιρεία Μακεδονικός Χαλβάς, η οποία το 2023 έκανε νέο ρεκόρ πωλήσεων στα 99 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια λειτουργίας στοχεύει στην ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση του ποσοστού των εξαγωγών σε χώρες όπως είναι η Αμερική, ο Καναδάς και η Μεγάλη Βρετανία, αλλά και στο λανσάρισμα νέων γεύσεων στις βασικές κατηγορίες προϊόντων του (ταχίνι, φυστικοβούτυρο, χαλβάς).

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, αυτή τη στιγμή πάνω από των 50% των πωλήσεων γίνεται μέσω εξαγωγών σε περισσότερες από 50 χώρες. Το 40% των εξαγωγών κατευθύνεται στην αγορά των ΗΠΑ, όπου η εταιρεία πουλάει ταχίνι και χαλβά, όχι όμως και φυστικοβούτυρο στο οποίο υπάρχουν πολύ υψηλοί δασμοί.

Η συνεχής άνοδος των εξαγωγών ήταν μάλιστα αυτή που, σύμφωνα με τη διοίκηση, συνέβαλε κυρίως στην αύξηση του τζίρου κατά 50% την τελευταία τετραετία, ο οποίος έφτασε από 65 εκατ. ευρώ στα 99 εκατ. το 2023.

Μάλιστα, το περασμένο έτος αποτέλεσε την 3η συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία ο Μακεδονικός Χαλβάς πραγματοποίησε ρεκόρ τζίρου.

Σε ότι αφορά το 2024, η έμφαση θα δοθεί στην οργανική ανάπτυξη και την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων. Οι κωδικοί που αναμένεται άμεσα να λανσαριστούν αφορούν σε νέες γεύσεις στο ταχίνι (λεμόνι, espresso) και στο χαλβά (αλμυρή καραμέλα και φράουλα με σοκολάτα).

Μικρά περιθώρια κέρδους

Από την άλλη πλευρά η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας δεν αναμένεται θεαματική, καθώς τα περιθώρια κέρδους – λόγω και των αυξήσεων στα κόστη – είναι πολύ συμπιεσμένα.

Αναφορικά με τις αυξήσεις στο κόστος παραγωγής οι επικεφαλής της εταιρείας ανέφεραν ότι αθροιστικά (ενέργεια, μεταφορικά, πρώτες ύλες, συσκευασία) η συνολική επιβάρυνση φτάνει το 30 – 35%.

Για την προμήθεια της πρώτης ύλης που είναι κυρίως το σουσάμι, τα ανώτατα στελέχη ανέφεραν ότι η τιμή του επηρεάζεται από τις καιρικές μεταβολές, καθώς εισάγεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του από την Αιθιοπία.

Η εταιρεία προκειμένου να προστατευθεί από τέτοια φαινόμενα έχει ήδη συμβολαιοποιήσει ποσότητες για ολόκληρο το 2024.

Φέτος, η εταιρεία γιορτάζει τα 100 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά με νέο λογότυπο και συσκευασίες, οι οποίες ανανεώνουν την εικόνα του με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοσή του, υπενθυμίζοντας την πορεία που έχει διανύσει από το 1924 έως σήμερα.

Παράλληλα, ο Μακεδονικός Χαλβάς πρωτοστατεί στην ίδρυση του Κέντρου Διατροφής της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, με πρωταρχικό στόχο την προώθηση της υγιεινής, ισορροπημένης Μεσογειακής διατροφής.

Σχετικά Άρθρα