Ο Mark Cuban, δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του πασίγνωστου οργανισμού του NBA, Dallas Mavericks, αποκαλύπτει τη δική του οπτική για την προσέγγιση της επιτυχίας και δίνει ορισμένες συμβουλές σε όσους βρίσκονται στα πρώιμα επίπεδα της σταδιοδρομίας τους.
«Πρέπει να ξέρεις πότε να εμπιστευτείς τις δυνάμεις αλλά και το ένστικτό σου» ξεκινά ο Cuban, για να συνεχίσει: «Για να πετύχετε, θα πρέπει να φιλτράρετε οποιαδήποτε συμβουλή και σκέψη και να αποφασίσετε άμεσα, αν σας είναι χρήσιμη ή να πρόκειται για κάτι παραπλανητικό ή άσχετο».
Ο Mark Cuban λέει, πως όταν κάποιος ξεκινά τη δική του επιχείρηση, δεν είναι καθόλου δύσκολο να παρασυρθεί από τις γνώμες τρίτων και να αλλάξει την οπτική του. «Πολλοί θα σας πουν πως: “Ξέρεις μου αρέσουν πολύ τα προϊόντα σου, αλλά θα αγόραζα πολύ περισσότερο, αν έκανε αυτό ή εκείνο”. Θεμιτό κι ενδιαφέρον, αλλά μην ξεχνάτε ποτέ, πως εσείς πουλάτε σε αυτούς και όχι αυτοί σε εσάς» εξηγεί ο Αμερικάνος δισεκατομμυριούχος.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει, ότι πρέπει να αγνοείτε την άποψη του καταναλωτή, αλλά σε τελική ανάλυση, οι πωλήσεις και τα έσοδά σας είναι αυτά που πάντα αντικατοπτρίζουν την επιτυχία ή όχι της επιχείρησής σας. Όταν δε, δείτε ότι ο τζίρος σας μειώνεται ή δεν αναπτύσσεται περαιτέρω, τότε πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας ξανά τις γνώμες αυτές και να εξετάσετε αν κάνετε κάτι σωστά ή όχι.
Ενισχύστε τις πεποιθήσεις σας
Η αυτοπεποίθηση συνήθως είναι κάτι έμφυτο, όμως πολλές φορές πρέπει να καλλιεργηθεί, για να αναπτυχθεί. Συγκεκριμένα, ο Mark Cuban ενίσχυσε το δικό του φρόνιμα, μαθαίνοντας χορό, καθώς όπως λέει ο ίδιος, «Μου ήταν πιο εύκολο να προσεγγίσω κάποια κοπέλα, την ώρα που οι φίλοι μου ήταν γεμάτοι ντροπές και αναστολές».
Και βέβαια, ο Mark Cuban δεν είναι ο μόνος που πρεσβεύει το… δόγμα της αυτοπεποίθησης. Η Tiffany Masterson ίδρυσε μια επιχείρηση με προϊόντα περιποίησης και φροντίδας, δίνοντάς της -κόντρα στις διαφωνίες των κοντινών της προσώπων- το όνομα «Drunk Elephant». Εμπιστεύτηκε το ένστικτό της και αργότερα πούλησε το όλο project στην ιαπωνική εταιρεία ομορφιάς, Shiseido, για 845 εκατ. δολάρια το 2019. «Δεν γινόταν να ακούσω τις γνώμες των άλλων και να αφήσω τη δική μου, γιατί τότε δεν θα ήμουν ο εαυτός μου. Πώς θα πήγαινα μπροστά;» θυμάται η Masterson.
Οι ειδικοί λένε, ότι, είτε είσαι το αφεντικό μιας επιχείρησης, είτε είσαι ένας απλός εργαζόμενος, η αυτοπεποίθηση είναι το παν. «Η αυτοπεποίθηση είναι μια σοβαρή υπόθεση και το μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης στον εργασιακό χώρο. Αυτός με τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά θα είναι που θα πάρει μια δουλειά, ακόμα και αν υπάρχουν άτομα με μεγαλύτερες δεξιότητες και ικανότητες» δηλώνει η Bonnie Low-Kramen, συγγραφέας του «Staff Matters: People-Focus Solutions for the Ultimate New Workplace».
Το να μπορείς να συνδυάζεις τις απόψεις σου με άλλους είναι μια σημαντική δεξιότητα για την επιτυχία στην επιχειρηματικότητα ή σε οποιαδήποτε δουλειά, δήλωσε ο CEO του LinkedIn, Ryan Roslansky. «Ακούστε όλες τις συμβουλές που σας δίνονται, προσέξτε ό,τι λένε όλοι και έχετε επίγνωση της κατάστασης γύρω σας», λέει ο Roslansky, για να καταλήξει: «Όταν όμως παίρνεις την τελική απόφαση, αυτή πρέπει να βγαίνει από την καρδιά σου και όχι από το πώς σε επηρεάζει ο περίγυρός σου».