MENU

Νέο Tesla Model Y με Κωδικό ‘E41’: Μικρότερο, οικονομικότερο και έτοιμο να κυριαρχήσει στην Κίνα

Η Tesla μειώνει το κόστος παραγωγής κατά 20% προσπαθώντας να μείνει στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης

Η Tesla θα κατασκευάσει μια πιο οικονομική έκδοση του κορυφαίου σε πωλήσεις Model Y στη Σαγκάη, σύμφωνα με πηγές του Reuters, με στόχο να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στον πόλεμο τιμών στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της.

Ο αμερικανικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσει το μοντέλο υπό τον κωδικό “E41” και θα το κατασκευάσει χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ανέφεραν οι πηγές. Η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει στο μεγαλύτερο εργοστάσιό της, από άποψη παραγωγής, το 2026, σύμφωνα με δύο από τις πηγές.

Το νέο όχημα θα είναι μικρότερο και θα κοστίζει τουλάχιστον 20% λιγότερο στην παραγωγή σε σύγκριση με το ανανεωμένο Model Y που κυκλοφόρησε στα τέλη του περασμένου έτους, δήλωσαν δύο από τις πηγές. Το Model Y, ένα μεσαίου μεγέθους crossover SUV, πωλείται από 263.500 γιουάν (περίπου 36.351 δολάρια).

Η παραγωγή στη Σαγκάη θα απευθύνεται κυρίως στην κινεζική αγορά για να διατηρηθεί το μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με μία από τις πηγές. Το μοντέλο θα παραχθεί επίσης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα, ανέφερε η ίδια πηγή.

Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της εμπιστευτικότητας του έργου. Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

Η πρόθεση της Tesla να δημιουργήσει ένα πιο οικονομικό Model Y υπό την ηγεσία της κινεζικής ομάδας της αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον ιστότοπο 36Kr. Το όνομα του έργου και το ποσοστό μείωσης του κόστους αναφέρονται εδώ για πρώτη φορά.

Ο CEO Elon Musk δήλωσε τον Ιανουάριο ότι η Tesla θα παρουσιάσει πιο οικονομικά μοντέλα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, χωρίς όμως να δώσει λεπτομέρειες για τη μείωση του κόστους, την τιμή, το μέγεθος ή τις προδιαγραφές.

Το Model Y ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στην Κίνα το 2023 και το 2024, αλλά αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από εγχώριους κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν λανσάρει τουλάχιστον έξι ανταγωνιστικά μοντέλα τον τελευταίο χρόνο.

Το YU7 crossover της Xiaomi, το οποίο θα κυκλοφορήσει φέτος, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ισχυρότερο αντίπαλο, σύμφωνα με αναλυτές.

Το μερίδιο αγοράς της Tesla στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρία μειώθηκε στο 10,4% πέρυσι από 11,7% το προηγούμενο έτος.

Το sedan SU7 της Xiaomi, της τρίτης μεγαλύτερης κατασκευάστριας smartphone στον κόσμο, η οποία ξεκίνησε να πουλά αυτοκίνητα μόλις τον Απρίλιο, ξεπέρασε σε μηνιαίες πωλήσεις το Model 3 της Tesla από τον Δεκέμβριο.

Το SU7 της Xiaomi

Η Tesla, προς το παρόν, δεν έχει ανακοινώσει κανένα ολοκαίνουριο προϊόν εκτός από το αυτόνομο ρομποταξί “Cybercab” που προγραμματίζεται για το 2026. Αντίθετα, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, ειδικά στην Κίνα, με διαφορετικές εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων που αναπτύσσονται γρήγορα.

Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει μια έκδοση έξι θέσεων του Model Y αργότερα φέτος στην Κίνα, μια αγορά που γίνεται όλο και πιο σημαντική καθώς οι πωλήσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ μειώνονται.

Σχετικά Άρθρα