Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του Elon Musk, X, υπέστη αρκετές διακοπές λειτουργίας τη Δευτέρα (10/3), με αποτέλεσμα κάποιοι χρήστες να μην μπορούν να φορτώσουν την ιστοσελίδα.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων Downdetector, περίπου 40.000 χρήστες ανέφεραν προβλήματα με την πλατφόρμα γύρω στις 10 το πρωί ώρα Ανατολικής Αμερικής (ET), με βάση τα δεδομένα που συλλέγει από χρήστες που εντοπίζουν σφάλματα και τα αναφέρουν στην υπηρεσία.
Περίπου 28.000 άνθρωποι αντιμετώπιζαν προβλήματα στις 11:30 π.μ. ET, ενώ περίπου 22.000 χρήστες είχαν προβλήματα με την ιστοσελίδα στις 2:00 μ.μ. ET.
Όταν η X άρχισε να λειτουργεί εκ νέου για μερικούς χρήστες το απόγευμα της Δευτέρας, ο Musk δήλωσε ότι η εταιρεία είχε υποστεί «μαζική κυβερνοεπίθεση». Ωστόσο, ο Musk δεν παρείχε κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει την επίθεση, ενώ το CNBC δεν μπόρεσε να επαληθεύσει ανεξάρτητα ότι συνέβη μια κυβερνοεπίθεση.
«Δεχόμαστε επιθέσεις καθημερινά, αλλά αυτή έγινε με πολύ περισσότερους πόρους», έγραψε ο Musk σε ανάρτησή του.
«Ή εμπλέκεται μια μεγάλη, συντονισμένη ομάδα και/ή ένα κράτος» – έγιναν υπόνοιες ότι η IP διεύθυνση της επίθεσης προερχόταν από την Ουκρανία.
Η X δεν ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα των μέσων για σχόλιο.
Το “πολύπαθο” ιστορικό της πλατφόρμας X
Ο Elon Musk απέκτησε την X, η οποία ήταν γνωστή ως Twitter, για 44 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Ο CEO της Tesla μείωσε το προσωπικό της εταιρείας κατά περίπου 80%, από 7.500 υπαλλήλους σε 1.300 εργαζόμενους, και μόλις 550 μηχανικούς πλήρους απασχόλησης, μέχρι τον Ιανουάριο του 2023.
Η X έχει υποστεί αρκετές μεγάλες διακοπές λειτουργίας από την εξαγορά της από τον Musk. Οι χρήστες ανέφεραν προβλήματα με την πλατφόρμα τον Δεκέμβριο του 2022, καθώς και με την εφαρμογή της για επιτραπέζιους υπολογιστές τον Ιούλιο του 2023.
Η στιγμή της διακοπής λειτουργίας της X δεν θα μπορούσε να είναι πιο ακατάλληλη για τους φιλάθλους του NFL, οι οποίοι εξαρτώνται από την υπηρεσία για τις ενημερώσεις ειδήσεων. Η πρώτη ημέρα της περιόδου ελεύθερων διαπραγματεύσεων του NFL ξεκίνησε στις 12 μ.μ. ET, όταν η υπηρεσία ήταν εκτός λειτουργίας, αναγκάζοντας τους φιλάθλους να αναζητήσουν άλλες επιλογές, όπως η τηλεόραση και η Bluesky, για να ενημερωθούν για τις μεταγραφές παικτών.