MENU

Έρχεται η απευθείας αξιολόγηση των δημοσίων και δημοτικών υπηρεσιών από τους πολίτες

Θα γίνεται μέσω ειδικών ερωτηματολογίων που θα αποστέλλονται σε όσους συναλλάσσονται με υπηρεσίες όπως τα ΚΕΠ και η ΔΥΠΑ

Υπό την κρίση των πολιτών θα μπουν δημόσιες υπηρεσίες και δημόσιοι υπάλληλοι στο πλαίσιο της διαδικασίας συνεχούς αξιολόγησης, στην οποία θα προχωρήσει η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μιλώντας την Πέμπτη (6/3) στο πλαίσιο της συζήτησης επί της πρότασης δυσπιστίας, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος ανακοίνωσε τις δύο δράσεις που επεξεργάζονται τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα αποτελέσουν το «όχημα» με το οποίο οι πολίτες θα επιβραβεύουν ή θα… καταδικάζουν το Δημόσιο.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα αξιοποιηθεί το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο είναι συγκεντρωμένα τα δεδομένα των πολιτών ώστε μία φορά το χρόνο να έχουν τη δυνατότητα να απαντούν σε ένα ανωνυμοποιημένο και δομημένο ερωτηματολόγιο που θα περιλαμβάνει ερωτήσεις για την αξιολόγηση των δημοσίων, δημοτικών, περιφερειακών υπηρεσιών ή ακόμα και του κεντρικού κράτους.

Τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονται και θα τυγχάνουν επεξεργασίας ομαδοποιημένα.

«Έτσι θα έχουμε και η εκάστοτε πολιτική ηγεσία και προφανώς και τα μέλη της εθνικής μας αντιπροσωπείας, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες και όλοι οι φορείς μία ξεκάθαρη εικόνα ως προς το τι χρειάζεται περισσότερη βελτίωση», ανέφερε ο κ. Λιβάνιος.

Προσέθεσε μάλιστα ότι πολίτες δεν θα χρειάζεται να περιμένουν την περίοδο των εκλογών για να κρίνουν, αλλά θα μπορούν να εκφράζουν τη γνώμη τους και στο μεσοδιάστημα συμβάλλοντας καθοριστικά στη βελτίωση των δημοσίων υπηρεσιών.

Βαθμολόγηση της ποιότητας εξυπηρέτησης

Η δεύτερη πρωτοβουλία βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με την πρώτη και αφορά τους πολίτες που επιλέγουν την άμεση εξυπηρέτηση από μία υπηρεσία ή αλλιώς τον γκισέ.

Οι εξυπηρετούμενοι από τον γκισέ λοιπόν το 2026 θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν έναν προσωποποιημένο qr code μέσω του οποίου θα απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο που θα αφορά την ποιότητα της εξυπηρέτησης που έλαβαν από κάποια δημόσια υπηρεσία ώστε από τις απαντήσεις τους να προκύπτει ποιες είναι εκείνες που χρειάζονται ενίσχυση ή ποιες ταλαιπωρούν τον κόσμο, όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

«Ο πιστοποιημένος χρήστης μιας υπηρεσίας θα μπορεί να απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, όπως για παράδειγμα εάν το ΚΕΠ κάποιου δήμου λειτουργεί καλύτερα ή χειρότερα από τα ΚΕΠ κάποιου άλλου, θα αξιολογεί την εμπειρία του από τη ΔΥΠΑ και μια σειρά άλλων μετωπικών υπηρεσιών που ταλαιπωρούν τον κόσμο αρκετές φορές. Έτσι δεν θα έχουμε μόνο τη γνώμη των κρατικών λειτουργών, αλλά και των ίδιων των χρηστών», σημείωσε ο κ. Λιβάνιος.

Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες είναι απολύτως ευθυγραμμισμένες και με τους δείκτες ποιότητας των ΟΤΑ, δηλαδή των δήμων και των Περιφερειών που μπαίνουν σύντομα σε εφαρμογή.

Η συλλογή των στοιχείων στη βάση δεδομένων ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες και αυτήν την περίοδο γίνεται η επεξεργασία τους ώστε σε μερικές εβδομάδες να είναι δημόσια διαθέσιμα πάνω από 900 στοιχεία που αφορούν τον κάθε δήμο και την κάθε περιφέρεια της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των δεικτών αυτών τα στοιχεία των ΟΤΑ ταξινομούνται στις εξής δέκα ομάδες δεδομένων: Οικονομικά Στοιχεία, Επενδύσεις και Αξιοποίηση Ακίνητης Περιουσίας, Ποιότητα Ζωής – Αθλητισμός – Πολιτισμός, Περιβάλλον – Απορρίμματα, Εκπαίδευση και Προσχολική Αγωγή, A.μεΑ. – Κοινωνική Προστασία, Πολιτική Προστασία, Διαχείριση Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς, Υποδομές – Ενεργειακή Κατανάλωση και, τέλος, Ανθρώπινο Δυναμικό.

Σχετικά Άρθρα