Ολοένα και ενισχύει τη θέση του και την παρουσία του σε ελληνικές μαρίνες και κατ’ επέκταση στην εγχώρια αγορά yachting το γνωστό μεγάλο αμερικανικό fund CVC, που ήταν, αλλά και παραμένει γνωστό στην χώρα μας από άλλες συμμετοχές στον χώρο της υγείας (HHG), των τροφίμων (Vivartia), των ασφαλίσεων (Εθνική Ασφαλιστική) και της ενέργειας (ΔΕΗ).
Προ ημερών, ως γνωστόν, το fund, αύξησε τη συμμετοχή του στη μαρίνα Ζέας, εξαγοράζοντας από την ΕΤΑΔ το 25%, ενώ η συμφωνία προβλέπει και την αύξηση κατά περίπου 40% του ετήσιου σταθερού μισθώματος που καταβάλλει η μισθώτρια στο δημόσιο για την παραχώρηση της μαρίνας.
Προ ημερών, μέσω της εξιδεικευμένης εταιρείας D Marinas Hellas, με εμπειρία στην διαχείριση των premium μαρινών, το fund εξήγησε τους λόγους για τους οποίους πήρε υπό τον πλήρη έλεγχο την Μαρίνα Ζέας. Σε σχετική ανάρτηση – έκθεση αποτίμησης στο ΓΕΜΗ σημειώνεται ότι «η μονομετοχική διάρθρωση παρέχει τη δυνατότητα πλήρους ελέγχου και εναρμόνισης των στρατηγικών στόχων της εταιρείας. Στην περίπτωση της Μαρίνας Ζέας, αυτό σημαίνει ότι ο μέτοχος μπορεί να εφαρμόσει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης, επικεντρωμένη στην ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης της μαρίνας στην αγορά. Ο μοναδικός μέτοχος, με εξειδίκευση στη διαχείριση και οργάνωση μαρίνων και δίκτυο που εκτείνεται στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, φέρνει τεχνογνωσία, εμπειρία και στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν τη φήμη της Μαρίνας Ζέας και ως εκ τούτου το οικονομικό της αποτύπωμα. Αυτό περιλαμβάνει βελτιώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες, την αναβάθμιση των υποδομών και την προώθηση της μαρίνας ως πρότυπο στη Μεσόγειο. Με έναν μόνο μέτοχο, η λήψη αποφάσεων απλουστεύεται δραστικά, επιτρέποντας την άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες και τις προκλήσεις της αγοράς. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικών ενεργειών, όπως η διαμόρφωση εμπορικής πολιτικής, η αναβάθμιση της τεχνολογίας, η βελτίωση της λειτουργίας και οι επενδύσεις στην ασφάλεια, την τεχνολογία και το ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση). Η ευελιξία που προσφέρει αυτή η δομή επιτρέπει στην Εταιρεία να παραμένει ανταγωνιστική και να προσαρμόζεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των πελατών, διατηρώντας υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας».
Η μαρίνα Ζέας καλύπτει θαλάσσια έκταση που φτάνει τα 225 στρέμματα στην περιοχή της Φρεατίδας και του Πασαλιμανιού με μέγιστο βάθος 8 μέτρων, διαθέτει 670 θέσεις ελλιμενισμού σε σταθερές και πλωτές προβλήτες, ενώ η χερσαία ζώνη της καλύπτει μία έκταση 40 στρεμμάτων, με χώρους στάθμευσης για τους ιδιοκτήτες των σκαφών και τους επισκέπτες, εστιατόρια, καφετέριες, σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων και εμπορικά καταστήματα. Το 2023 είχε κύκλο εργασιών 10,2 εκατομμυρίων ευρώ και καθαρά κέρδη 4,5 εκατ. ευρώ.
Υψηλές προσδοκίες από τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting
Πέραν όμως των όρων της συναλλαγής ανάμεσα σε fund και ΕΤΑΔ, σημασία έχει και η στρατηγική του CVC για την εγχώρια αγορά μαρίνων. Στην εταιρεία εκτιμούν ότι ο θαλάσσιος τουρισμός και το yachting αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας μελλοντικά.
Να αναφέρουμε, επίσης, ότι το fund θεωρείται ως και ένας εκ των πιθανών «μνηστήρων» για την μακροχρόνια εκμίσθωση της «Ακτής Βουλιαγμένης», του παραθαλάσσιου ακίνητου – «φιλέτου» (επίσης της ΕΤΑΔ) στη Βουλιαγμένη, μαζί με την γνωστή «Ωκεανίδα»! Δηλαδή, το fund φέρεται να έχει ευρύτερες βλέψεις σε ότι αφορά το παραθαλάσσιο μέτωπο της Αττικής.
Ωστόσο, αυτό ήταν «το κερασάκι στην τούρτα». Το fund, μέσω της εταιρείας D Marinas Hellas, έχει ήδη «απλώσει δίχτυα» στα ελληνικά «νερά» και ειδικότερα σε υποδομές που σχετίζονται με τη διαχείριση μαρίνων.
Η πλέον πρόσφατη κίνηση ήταν, σε συνεργασία με την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, η επικράτηση σε διαγωνισμό για την παραχώρηση της μαρίνας Πύλου για 40 χρόνια.
Εκτιμάται ότι ο νέος παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και της επιχειρησιακής ικανότητας της Μαρίνας Πύλου.
Η μαρίνα Πύλου βρίσκεται στο κεντρικό και βορειανατολικό τμήμα της παραλιακής ζώνης της πόλης της Πύλου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 130 τουριστικών σκαφών με μήκος από οκτώ έως 30 μέτρα. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 32.195 τ.μ. ενώ η θαλάσσια έκτασή της είναι 85.379 τ.μ.
Να θυμίσουμε ότι το CVC παίζει δυνατά στον χώρο καθώς ελέγχει και άλλες μαρίνες σκαφών αναψυχής.
Μέσω της D Marin, διαχειρίζεται πάνω από 25 μαρίνες σε χώρες όπως οι Γαλλία, Ιταλία, Κροατία, Τουρκία, Αλβανία, Μάλτα, ΗΑΕ με σχεδόν 14.000 θέσεις ελλιμενισμού.
Και φυσικά, στην Ελλάδα έχει παρουσία στα Γουβιά Κέρκυρας και στη Λευκάδα, πέραν της Ζέας και της Πύλου. To fund CVC το 2020 εξαγόρασε τον βραχίονα μαρίνων του τουρκικού ομίλου Dogus.
Εισερχόμενη, έτσι, στη μαρίνα Γουβιών στην Κέρκυρα, την πρώτη ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες με πάνω από 1.200 θέσεις ελλιμενισμού, όπως επίσης και στη μαρίνα Λευκάδας. Η Dogus είχε και ποσοστό σε μία από τις μεγαλύτερες μαρίνες της χώρας, αυτή του Φλοίσβου, ωστόσο, ο αρχικός συνεταίρος της Lamda Marinas (του ομίλου Lamda Development) κατάφερε να αποκτήσει και να ελέγχει το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.