Η Ryanair θα μεταφέρει 198 έως 200 εκατομμύρια επιβάτες κατά το τρέχον οικονομικό έτος που ολοκληρώνεται τον Απρίλιο, έναντι των 205 εκατομμυρίων που προβλεπόταν προηγουμένως, αφού ανακοίνωσε περικοπές στο καλοκαιρινό της πρόγραμμα λόγω καθυστερήσεων στην παράδοση των Boeing.
Η εταιρεία επρόκειτο να παραλάβει 57 αεροσκάφη Boeing MAX 8200 μέχρι το τέλος Απριλίου, αλλά η επιδείνωση της κρίσης στην Boeing, στην οποία έχει απαγορευτεί η αύξηση της παραγωγής 737 MAX, σημαίνει ότι θα παραδώσει μόλις 40 αεροσκάφη πριν από το τέλος Ιουνίου, δήλωσε η Ryanair.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, η μεγαλύτερη της Ευρώπης με βάση τον αριθμό των επιβατών που έφθασαν τα 184 εκατομμύρια φέτος, δήλωσε ότι θα πρέπει να μειώσει περίπου 10 γραμμές πτήσεων από τον στόλο των 600 αεροσκαφών της για τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ως αποτέλεσμα.
“Αναμένουμε ότι αυτές οι τελευταίες καθυστερήσεις στην παράδοση των Boeing σε συνδυασμό με την καθήλωση έως και 20% του στόλου A320 των ανταγωνιστών μας Airbus στην Ευρώπη θα οδηγήσουν σε πιο περιορισμένη χωρητικότητα και ελαφρώς υψηλότερους αεροπορικούς ναύλους για τους καταναλωτές στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2024”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary.
“Η Boeing συνεχίζει να έχει την ολόθερμη υποστήριξη της Ryanair καθώς επεξεργάζεται αυτές τις προσωρινές προκλήσεις και είμαστε βέβαιοι ότι η ομάδα ανώτερων στελεχών της, με επικεφαλής τον Dave Calhoun (Διευθύνων Σύμβουλος) και τον Brian West (Οικονομικός Διευθυντής), θα επιλύσει αυτές τις καθυστερήσεις στην παραγωγή και τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου τόσο στη Wichita όσο και στο Seattle”, προσέθεσε.
Ο αερομεταφορέας θα συνεργαστεί με την Boeing για να δεχθεί παραδόσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο και να επιτύχει κάποια αύξηση της κίνησης τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, αν και δήλωσε ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με χαμηλότερους ναύλους κατά τους μήνες ώρας.
Δήλωσε ότι έχει ήδη εφαρμόσει τις περικοπές των δρομολογίων σε ορισμένα από τα αεροδρόμια υψηλότερου κόστους, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων στην Πορτογαλία, του Δουβλίνου, του Μιλάνου, της Μαλπένσα και του Μόντλιν της Βαρσοβίας. Σε όλους τους επηρεαζόμενους επιβάτες προσφέρθηκαν εναλλακτικές ώρες πτήσεων ή πλήρεις επιστροφές χρημάτων.