Ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας αποτελούν οι μεταφορές, η σημασία των οποίων θα συνεχίσει να αυξάνεται και την Ευρώπη να θέτει ως προτεραιότητα το τρέχον έτος τη συζήτηση ενός Σχεδίου Δράσης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών φορτηγών προβλέπεται να φτάσει το 15% έως το 2030, υπογραμμίζοντας αυτή την επέκταση και τη στροφή προς τις βιώσιμες μεταφορές και τη Milence να οδηγεί την εν λόγω σημαντική εξέλιξη. Αυτή η ανάπτυξη θα τροφοδοτηθεί επίσης από ένα ταχέως ή αναπτυσσόμενο δίκτυο φόρτισης βαρέων οχημάτων (HDV), με πάνω από 15 δισεκατομμύρια ευρώ να αναμένεται να επενδυθούν στην υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών της Ευρώπης, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις.
Τα Megawatt Charging Systems (MCS) θα επιτρέψουν την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση για ηλεκτρικά φορτηγά, ελαχιστοποιώντας το χρόνο διακοπής λειτουργίας και μεγιστοποιώντας τη λειτουργική απόδοση. Αυτή η τεχνολογία είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και το μέλλον του κλάδου.
Καθώς η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται, ας δούμε τα πέντε βασικά στοιχεία που θα διαμορφώσουν την ηλεκτρική κινητικότητα το 2025 και μετά:
1. Η υποδομή χρέωσης για τα logistics θα επεκταθεί γρήγορα. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, αναπτύχθηκαν έως και 100 αποκλειστικά σημεία φόρτισης σε 13 κόμβους σε 5 ευρωπαϊκές αγορές, με άλλα 13 υπό κατασκευή. Στόχος είνα η προσθήκη περισσότερων από 600 υποδοχές σύνδεσης μέσα στους επόμενους 18 μήνες και η δημιουργία του μεγαλύτερου δημόσιου δικτύου φόρτισης στην Ευρώπη. Η Ευρώπη αναπτύσσει στρατηγικά αυτούς τους σταθμούς φόρτισης κατά μήκος βασικών οδών εφοδιαστικής για να υποστηρίξει την υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλης κλίμακας.
2. Η τεχνολογία φόρτισης θα είναι ταχύτερη και πιο αξιόπιστη με την ανάπτυξη του πρώτου MCS τόσο για δημόσια φόρτιση όσο και για φόρτιση αποθήκης. Όσοι ασπάζονται την τεχνολογία φόρτισης μεγαβάτ θα δώσουν τον τόνο και θα επιταχύνουν τη μετάβαση προς την εφοδιαστική αλυσίδα με μηδενικές εκπομπές. Η Milence (κοινοπραξία μεταξύ της Daimler Truck, της Traton και του Ομίλου Volvo) βρίσκεται στην πρώτη γραμμή και θα επιτρέψει τον 1ο διάδρομο MCS στην Ευρώπη που συνδέει την Αμβέρσα με τη Στοκχόλμη έως τα τέλη του 2025.
3. Μια ισορροπημένη προσέγγιση στη δημόσια χρέωση θα είναι το κλειδί για την κλιμάκωση των ηλεκτρικών οδικών μεταφορών. Το να βασίζεστε υπερβολικά στη φόρτιση αποθήκης θα μπορούσε να είναι ένα δαπανηρό λάθος – αλλά η ενσωμάτωση της δημόσιας φόρτισης διατηρεί την ηλεκτροκίνηση με φορτηγά αποτελεσματική και επεκτάσιμη. Η Milence εκτιμά ότι η δημόσια χρέωση για βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα είναι ο βασικός παράγοντας για την ηλεκτροκίνηση των ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και πολύ πιο σημαντική από ό,τι υποδηλώνουν οι συμβατικές προβλέψεις. Ο σχεδιασμός διαδρομής σε πραγματικό χρόνο, τα συστήματα κρατήσεων και η απρόσκοπτη συνδεσιμότητα θα εξορθολογίσουν τις λειτουργίες των ηλεκτρικών φορτηγών και θα ελαχιστοποιήσουν τις καθυστερήσεις φόρτισης, ενισχύοντας περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της δημόσιας φόρτισης.
4. Τα έξυπνα logistics, όπου τα οχήματα, οι υποδομές και τα συστήματα σχεδιασμού logistics είναι άψογα διασυνδεδεμένα, έχουν ρυθμιστεί ώστε να επιτρέπουν πιο ομαλή και αποτελεσματική εφοδιαστική. Η αυξανόμενη χρήση δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων σε πραγματικό χρόνο, ειδικότερα, προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες. Σε οικονομική κλίμακα, η ψηφιοποίηση και η ηλεκτροκίνηση θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς και τις εκπομπές. Ωστόσο, το κόστος και η πολυπλοκότητα καθιστούν δύσκολη την υιοθέτησή τους από τις μικρότερες εταιρείες, γεγονός που πιθανότατα οδηγεί σε περαιτέρω ενοποίηση.
5. Οι κόμβοι φόρτισης HDV κατά μήκος των διαδρόμων της εφοδιαστικής θα γίνουν στρατηγικά και κρίσιμα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Το υπό ανάπτυξη σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια ευκαιρία να τεθεί σε εφαρμογή μια Πρωτοβουλία Clean Logistics Corridor που επιτρέπει τη γρήγορη έκδοση οικοδομικών αδειών, τις συνδέσεις με προτεραιότητα στο δίκτυο και την αποκλειστική δημόσια χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών που στηρίζουν μια ανθεκτική και καθαρότερη ευρωπαϊκή κοινωνία.
Το Σχέδιο θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει σημαντικές άλλες συνδεδεμένες προκλήσεις που παραμένουν, όπως τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούν αναβαθμίσεις και το υψηλότερο αρχικό κόστος των οχημάτων και των κόμβων φόρτισης με προστασία MCS. Οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και οι υποστηρικτικοί κανονισμοί είναι ζωτικής σημασίας για τη συνεπή ανάπτυξη στον τομέα.