MENU

OpenAI: Ριζική ανανέωση με νέα γραμματοσειρά και λογότυπο για τη δέκατη επέτειο

Νέο branding που «μιλά» στον χρήστη με έμφαση στη δημιουργικότητα, από την εταιρεία πίσω από το ChatGPT

Δέκα χρόνια μετά την ίδρυσή της, η OpenAI αποκάλυψε έναν πλήρη επανασχεδιασμό της οπτικής της ταυτότητας, που περιλαμβάνει νέα λογότυπα και γραμματοσειρές.

Η ανανέωση αυτή φέρνει μια φρέσκια εταιρική ταυτότητα με μια νέα γραμματοσειρά, λέξη-σήμα (wordmark), σύμβολο και χρωματική παλέτα, ενώ οι αλλαγές είναι αρκετά διακριτικές ώστε να διατηρηθεί η οικειότητα με την υπάρχουσα εικόνα.

Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ανάπτυξης τεχνολογιών ανακοίνωσε αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τις αλλαγές, για να ενημερώσει συνεργάτες, μεταπωλητές, πελάτες, προγραμματιστές, συμβούλους, εκδότες αλλά και όλους τους χρήστες.

Η OpenAI αποκαλύπτει διακριτική επανασχεδίαση

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό Wallpaper, η OpenAI δήλωσε ότι η νέα της ταυτότητα προέκυψε από την ανάγκη για μια ενιαία και συνεκτική εικόνα.

Ο Επικεφαλής Σχεδιασμού Veit Moeller και η Διευθύντρια Σχεδιασμού Shannon Jager παραδέχτηκαν ότι μέχρι σήμερα η εταιρεία λειτουργούσε με ένα ασύνδετο μείγμα γραμματοσειρών, συμβόλων και χρωμάτων.

Ο Moeller αποκάλυψε ότι η διαδικασία επανασχεδιασμού διαρκεί πάνω από έναν χρόνο και ξεκίνησε με πρωτοβουλία του CEO της OpenAI, Sam Altman, ο οποίος ζήτησε μια “πιο οργανική και πιο ανθρώπινη” εικόνα.

Εκτός από την κυκλοφορία της δικής της γραμματοσειράς, της OpenAI Sans, η εταιρεία ανανέωσε τις οπτικές της αναπαραστάσεις, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες από καταξιωμένους φωτογράφους και αφηρημένα γραφικά που δημιουργήθηκαν από το δικό της μοντέλο Sora.

Η ChatGPT γνώρισε τεράστια απήχηση από την πρώτη δημόσια παρουσίασή της. Παρόλο που η OpenAI αρχικά την προόριζε ως πείραμα έρευνας, έφτασε το ένα εκατομμύριο χρήστες μέσα στις πρώτες πέντε ημέρες. Μέχρι το τέλος του 2024, είχε ξεπεράσει τους 300 εκατομμύρια ενεργούς εβδομαδιαίους χρήστες.

Ο επαναπροσδιορισμός της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας

Αντιμετωπίζοντας τον “ελέφαντα στο δωμάτιο”, οι σχεδιαστές επιβεβαίωσαν την άποψη της εταιρείας ότι «η τεχνολογία πρέπει να ενισχύει, όχι να αντικαθιστά, το βάθος της ανθρώπινης δημιουργικότητας», προσθέτοντας ότι οι νέες οπτικές αναπαραστάσεις (εικόνες και γραφικά) έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που να προκαλούν συναισθήματα ή να φέρνουν στο νου αναμνήσεις στους θεατές και ότι η νέα γραμματοσειρά και το στυλ των γραμμάτων δεν είναι απλά ουδέτερα στοιχεία, αλλά μεταφέρουν συγκεκριμένη «αίσθηση» ή συναίσθημα. Με λίγα λόγια, η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι σχεδιαστικές επιλογές δεν είναι τυχαίες αλλά έχουν στόχο να επηρεάσουν συναισθηματικά την εμπειρία του χρήστη.

Επιπλέον ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε από μια ενδοεταιρική ομάδα της Open AI, χωρίς παρέμβαση εξωτερικών συνεργατών, επιβεβαίωσε το δίδυμο.

Τέλος, το λεγόμενο λογότυπο «blossom», το οποίο μοιάζει με άνθος λουλουδιού και αποτελείται από τρία διαπλεκόμενα τρίγωνα, πρόκειται να χρησιμοποιείται πιο αραιά, με το λεκτικό σήμα «OpenAI» να χρησιμοποιείται περισσότερο.

Και για τους δημιουργούς που ανησυχούν για την απειλή που αποτελεί η τεχνητή νοημοσύνη για τα προς τον βιοπορισμό τους, οι σχεδιαστές επιβεβαίωσαν ότι η διαδικασία επανασχεδιασμού διεκπεραιώθηκε ως επί το πλείστον με παραδοσιακούς τρόπους, αν και το ChatGPT χρησιμοποιήθηκε για να ενημερώσει τους υπολογισμούς για τα διαφορετικά βάρη των γραμματοσειρών.

Σχετικά Άρθρα