Την επιστροφή κεφαλαίου της τάξης των 0,85 ευρώ ανά μετοχή ενέκρινε χθες η έκτακτη γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ έως του ποσού των 295,96 εκατ. ευρώ, με κεφαλαιοποίηση μέρους του λογαριασμού «Διαφορά από έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο» και αύξηση της ονομαστικής αξίας εκάστης μετοχής.
Η παραπάνω κίνηση εν πολλοίς είχε προεξοφληθεί, ωστόσο εντύπωση προκαλεί πως πριν από την απόφαση ανταμοιβής των μετόχων είχε εξασφαλιστεί δάνειο, μέσω της θυγατρικής της Άκτωρ Παραχωρήσεις, ύψους 275 εκατ. ευρώ από την τράπεζα Πειραιώς που έχει ως collateral τις αποζημιώσεις που θα λάβει ο όμιλος από την εκκαθάριση της συμμετοχής του στην Αττική Οδό.
Υπενθυμίζεται πως εδώ και τέσσερις μήνες (από τον Οκτώβριο 2024) και για τα επόμενα 25 έτη η διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου έχει περάσει στον έλεγχο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο όμιλος Ελλάκτωρ έχει ασφαλώς τεράστια ρευστότητα μισού δισ. ευρώ μετά τις αποεπενδύσεις στον κλάδο τον κατασκευών, των απορριμμάτων και της ενέργειας αλλά προτίμησε να διανείμει την επιστροφή κεφαλαίου μέσω δανεισμού, ποντάροντας στις εξασφαλισμένες χρηματοροές από τη λήξη της σύμβασης διαχείρισης της Αττικής Οδού, οι οποίες χονδρικά υπολογίζονται σε 270 εκατ. ευρώ.
Στο επιχειρηματικό σκέλος που έχει απομείνει στον όμιλο Ελλάκτωρ, ήτοι την Άκτωρ Παραχωρήσεις – και παρά τη φημολογία για την ενεργή προσπάθεια πώλησης του τομέα ως πακέτο από τους Ολλανδούς μετόχους της Reggeborgh – διατηρείται η διάθεση συμμετοχής σε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 6,5 δισ. ευρώ και με τον όμιλο να ανακοινώνει ως μεσοπρόθεσμο έσοδο άνω του 1 δισ. ευρώ από έργα σταθερών ταμειακών ροών.
Υπενθυμίζεται πως ο φορέας του τομέα παραχωρήσεων του ομίλου Ελλάκτωρ αύξησε τη θέση του στην Ολυμπία Οδό σε σύμπνοια με τους Έλληνες εταίρους μετά την αποχώρηση της Hochtief και διεκδικεί νέα έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων, αλλά και δευτερογενούς συμμετοχής σε υφιστάμενες συμβάσεις.