MENU

Στις ράγες για συμβασιοποίηση έναντι 140,5 εκατ. ευρώ το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες

Η ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος του έργου που έχει βαρύνουσα σημασία τόσο για την Ελλάδα όσο και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων

Στην τεχνική εταιρία ΤΕΡΝΑ κατακυρώθηκε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας στη χώρα μας, που αφορά την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια».

Η ΤΕΡΝΑ ήταν μειοδότης στον διαγωνισμό, στον οποίο έδωσαν το «παρών» πέντε σχήματα, προσφέροντας μέση τεκμαρτή έκπτωση σε ποσοστό 27,63% και συνολική προσφορά 140,59 εκατ. ευρώ για το έργο αρχικού προϋπολογισμού 193,2 εκατ. ευρώ.

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση του έργου, η οποία είχε ούτως ή άλλως εκτιμηθεί ότι θα ολοκληρωνόταν εντός του πρώτου τριμήνου της χρονιάς.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο, το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και πέντε σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους περίπου 32 χλμ. καθώς και του κλάδου από τη Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χλμ.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση είναι βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas) και παράλληλα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών (μέσω του έργου Sea2Sea) αλλά και των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των 3 Θαλασσών «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)». Στην πρωτοβουλία αυτή είναι πλέον μέλος και η Ελλάδα με επέκταση του διαδρόμου προς το Αιγαίο.

Ολοκλήρωση της κατασκευής το 2028

Με τη συμβασιοποίηση του έργου, το οποίο θα απαιτήσει μία κατασκευαστική περίοδο περίπου 3,5 ετών για την ολοκλήρωσή του, κλείνει πλέον μια εκκρεμότητα αρκετών χρόνων στην περιοχή και μπαίνουν οι βάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Την κρισιμότητα του διευρωπαϊκού δικτύου ανέφερε στην ομιλία του στο 3ο Φόρουμ των Δελφών στις Βρυξέλλες και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων είναι ζωτική για το μέλλον της ευρωπαϊκής συνδεσιμότητας και ανταγωνιστικότητας και αναφέρθηκε στην ανάγκη επέκτασης του Δικτύου TEN-T, με προτεραιότητα στην ολοκλήρωση όλων των συνδέσεων και την άρση των εμποδίων, τόσο εντός των κρατών-μελών όσο και σε διασυνοριακό επίπεδο.

Ο κ. Σταϊκούρας μίλησε και για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τονίζοντας ότι «για την αντιμετώπιση των προβλημάτων απαιτείται συστηματική, επίμονη και μακροχρόνια προσπάθεια. Βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση και συνεργαζόμαστε στενά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Σύμφωνα με τον υπουργό, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου τον Δεκέμβριο του 2024, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, το οποίο περιλαμβάνει την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου σε έναν νέο, ενιαίο, σύγχρονο δημόσιο φορέα, που αναλαμβάνει πλέον πλήρως τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής.

«Τον περασμένο Οκτώβριο υπεγράφη σύμβαση με την ΕΤΕπ για την προετοιμασία της Σιδηροδρομικής Στρατηγικής και του Πολυετούς Επενδυτικού Προγράμματος», ενώ η Ελλάδα εγκαινιάζει τη συμμετοχή της στους νέους σιδηροδρομικούς διαδρόμους που θα συνδέουν τη Βαλτική, Μαύρη θάλασσα και Ανατολική Μεσόγειο.

Σχετικά Άρθρα