MENU

Χείρα βοηθείας στην ηλεκτροκίνηση από τη δυναμική τιμολόγηση του ρεύματος

Η ανάπτυξη θα είναι ταχεία τουλάχιστον έως το 2030 και προχωρά παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης

Περίπου 155.000 καταναλωτές θα μπορέσουν σε πρώτη φάση εντός του 2025 να αξιοποιήσουν το μοντέλο της δυναμικής τιμολόγησης του ρεύματος. Πρόκειται για το 45% του συνόλου της κατανάλωσης, ενώ εκτιμάται ότι έως το τέλος του έτους μέσω του πορτοκαλί δυναμικού τιμολογίου, θα τιμολογείται σχεδόν το 60% της κατανάλωσης.

Η δυναμική τιμολόγηση είναι κομβικής σημασίας και για την περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που αποτελεί κεντρικό στόχο της πολιτικής της κυβέρνησης.

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση. Εκτίμησε ότι τα επόμενα χρόνια και έως το 2030 η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα είναι εκθετική και θα πρέπει να προχωρήσει παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η κ. Σδούκου, το 2024 ο ΔΕΔΔΗΕ δέχθηκε νέες αιτήσεις για την εγκατάσταση 1.400 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων εκ των οποίων οι 900 στη Χαμηλή Τάση και οι 300 στη Μέση Τάση.

Πάντως ο φόρτος εργασίας για το Διαχειριστή είναι μεγάλος αν και η κ. Σδούκου υποστήριξε ότι μέχρι στιγμής ανταποκρίνεται ικανοποιητικά. Πλέον ο ΔΕΔΔΗΕ θα είναι αντιμέτωπος και με μια ακόμη πρόκληση που είναι η ευελιξία στον τρόπο φόρτισης.

Όπως ανέφερε η κ. Σδούκου «μπαίνει ένα νέο φορτίο και το ερώτημα είναι αν μπορεί το ενεργειακό σύστημα να λειτουργήσει αποδοτικά και παράλληλα να βοηθήσει στη διείσδυση των ΑΠΕ. Εν τέλει ο στόχος είναι να έχουμε μειωμένο κόστος για τους χρήστες».

Σε αυτή την κατεύθυνση σημαντικός θα είναι ο ρόλος της δυναμικής τιμολόγησης. Σήμερα όλοι οι καταναλωτές πληρώνουν την ίδια τιμή όλες τις ώρες της ημέρας. Πλέον, οδηγούμαστε μακριά από αυτό το μοντέλο μέσω της δυναμικής τιμολόγησης.

Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ μακροπρόθεσμα το 75% της ενέργειας που διακινείται στο δίκτυο διανομής θα έχει πρόσβαση σε ώρες και σε ζώνες μειωμένων χρεώσεων.

Κατακόρυφη αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων

Πρέπει να σημειωθεί ότι όταν ξεκίνησε το 2019 η προσπάθεια για την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούσαν 500 οχήματα. Σήμερα έχουμε πάνω από 50.000 οχήματα σε κυκλοφορία.

Όπως τόνισε η κ. Σδούκου η προσπάθεια ξεκίνησε σχεδόν από το μηδέν και έγιναν τρία πράγματα: Τέθηκαν στόχοι μέσω του ΕΣΕΚ, σχεδιάστηκαν χρηματοδοτικά εργαλεία για στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων και δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο για τη φόρτιση. Εκ του αποτελέσματος η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη, τόνισε η κ Σδούκου.

«Κάθε έτος πετυχαίναμε το στόχο του ΕΣΕΚ. Δεν ήταν εύκολο να διασφαλίσουμε πόρους για αυτό το νέο κλάδο. Ρίξαμε στην αγορά εκατοντάδες εκατομμύρια για οχήματα και υποδομές. Αντιμετωπίσαμε παιδικές ασθένειες εισάγοντας νομοθεσία για τεχνικές προδιαγραφές και μέσω συνεργασίας με τους φορείς. Η πρόκληση στο εξής είναι η συνέχεια της επιτυχημένης πορείας, αλλά με βάση τους νέους φιλόδοξους στόχους στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ», ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός.

Πλέον το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εστιάζει στο πως θα συνεχιστεί η ανάπτυξη κυρίως ταχείας και υπερταχείας φόρτισης.

Σχετικά Άρθρα