Στο πλαίσιο του καθιερωμένου εβδομαδιαίου απολογισμού του κυβερνητικού έργου, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη κατασκευή της λεωφόρου FlyOver στη Θεσσαλονίκη, εξ΄ αφορμής του δεδομένου κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αφού υπενθύμισε τις πρόσθετες παρεμβάσεις που γνωστοποιήθηκαν εντός της εβδομάδες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στάθηκε στην πρόθεση της κυβέρνησης να παίρνει κάθε «πρόσφορο μέτρο για τη μείωση της ταλαιπωρίας των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης».
Αναλυτικά η δήλωση του πρωθυπουργού για το εν λόγω θέμα:
«Ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της πόλης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over. Μεταξύ αυτών είναι η εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου, και η ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως τον κόμβο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών. Ακόμη, θα αποδοθούν χώροι της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης. Ταυτόχρονα, θα ενισχυθεί περισσότερο ο ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό. Θα συνεχίσουμε να παίρνουμε κάθε πρόσφορο μέτρο για να μειώσουμε την, δυστυχώς αναπόφευκτη, ταλαιπωρία κατοίκων και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης έως ότου ολοκληρωθεί αυτό το χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη».
Έργο «ανάσα» για την κίνηση στην πόλη
Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
O νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει εκτεταμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Ο αναβαθμισμένος άξονας υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα.
Η κατασκευή, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Με την λειτουργία του flyover η κοινοπραξία Άβαξ – Μυτιληναίος θα αναλάβει τη διαχείριση και συντήρηση ολόκληρης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια, με τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου να μην πληρώνουν διόδια μιας και η σύμβαση προβλέπει την αποπληρωμή του έργου με πληρωμές διαθεσιμότητας.