MENU

ΣΕΕΝ: Ανάγκη χρηματοδότησης των επενδύσεων στην απανθρακοποίηση της ακτοπλοΐας

Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας

Χρηματοδότηση για την πράσινη μετάβαση, τη ναυτική εκπαίδευση, την ψηφιοποίηση και την ασφάλεια στο λιμενικό δίκτυο.

Αυτές είναι οι κύριες ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας ώστε να γίνει το άλμα που έχει ανάγκη ο κλάδος σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύση Θεοδωράτο στο πλαίσιο εκδήλωσης για την  πρωτοχρονιάτικη πίτα του.

Όπως τόνισε η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένεται να ανοίξει ο κύκλος χρηματοδότησης. 

Οι προτάσεις

Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ παρουσίασε τις προτάσεις του Συνδέσμου για την αντιμετώπιση των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

– Χρηματοδότηση των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου: H σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

Αναβάθμιση των λιμανιών: Όπως είπε, τα λιμενικά ταμεία από τα ακτοπλοϊκά τέλη έχουν συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια πάνω από 155 εκατ. ευρώ και θα πρέπει τα χρήματα αυτά να αξιοποιηθούν για την αναβάθμιση των λιμανιών.

Ναυτική εκπαίδευση: Στηρίζει μέτρα αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

Εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας: Ζήτησε την ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

Διατήρηση του ΦΠΑ 13% στους επιβάτες καθώς και την επέκταση του στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025.

Άγονες γραμμές: Πρότεινε επαναπροσδιορισμό των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας

– ΣΑΣ: Ζήτησε την υιοθέτηση του Κανονισμού αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Λιμενικές υπηρεσίες: Τόνισε την ανάγκη εφαρμογής του κανονισμού 352/2017 για την απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών στα στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης).

Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ: Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική, τόνισε ο κ. Θεοδωράτος και συμπλήρωσε ότι η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας. 

Σχετικά Άρθρα