MENU

Σε υψηλή θέση το gov.gr ως προς την εμπειρία του καταναλωτή

Τι αποκαλύπτει η έρευνα Customer Experience (CX) της Braincandy

Το gov.gr συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών, συμβάλλοντας στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.

Η θέση του gov.gr ως κορυφαίας δημόσιας υπηρεσίας επιβεβαιώθηκε στην έρευνα Customer Experience (CX) της Braincandy, όπου για 7η συνεχόμενη χρονιά αναδείχθηκε η υπηρεσία με την καλύτερη επίδοση στον δημόσιο τομέα, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία έναντι όλων των άλλων δημόσιων υπηρεσιών.

Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και την είσοδο της Aegean Airlines στο top 5 των εταιρειών με την καλύτερη εμπειρία καταναλωτή, το gov.gr πέτυχε να διατηρήσει τη 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 74 εταιρείες από 11 διαφορετικούς κλάδους. Αυτή η θέση αντικατοπτρίζει τη συνέπεια και την αφοσίωση στη διατήρηση υψηλών προτύπων εξυπηρέτησης.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε πως «το γεγονός ότι το gov.gr κατατάσσεται για δεύτερη φορά στη 2η θέση, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι ο πολίτο-κεντρικός σχεδιασμός των υπηρεσιών αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών και ενισχύει την εμπιστοσύνη τους στο κράτος και τους θεσμούς του».

Ο υπουργός υπογράμμισε, επίσης, τον στόχο της πλήρους ψηφιοποίησης όλων των διαδικασιών του Δημοσίου έως το τέλος της τετραετίας, σημειώνοντας πως «το κράτος εξελίσσεται ψηφιακά με ρυθμό 1-1,5 νέες υπηρεσίες την ημέρα».

Το gov.gr ως πρότυπο ψηφιακής εξέλιξης

Μέχρι τον Νοέμβριο του 2024, το gov.gr προσέφερε συνολικά 1.950 υπηρεσίες, εκ των οποίων 14 προστέθηκαν μόνο τον τελευταίο μήνα. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν το Κουπόνι συνδεσιμότητας Gigabit, η επιδότηση προσωρινής στέγασης για πληγέντες από πυρκαγιές, καθώς και η δυνατότητα αναφοράς περιστατικών παραβατικότητας από ή κατά ανηλίκων μέσω της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η χρήση του gov.gr αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς τον Νοέμβριο περισσότεροι από 8,58 εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα, εκδίδοντας έγγραφα ή υποβάλλοντας ηλεκτρονικές δηλώσεις. Συνολικά, ο αριθμός των εγγράφων και δηλώσεων που έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά ξεπερνά τα 309,6 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,32 εκατομμύρια μόνο τον Νοέμβριο.

Επιπλέον, το gov.gr είναι η πρώτη δημόσια υπηρεσία της Ελλάδας που εισήλθε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, μέσω του ψηφιακού βοηθού mAigov, ο οποίος έχει απαντήσει περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια ερωτήσεις πολιτών.

Τα ευρήματα της έρευνας Braincandy

Η έρευνα της Braincandy, που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2024 σε δείγμα 1.200 ατόμων, περιλάμβανε οργανισμούς και επιχειρήσεις από κλάδους όπως οι τράπεζες, οι αεροπορικές εταιρείες, τα σούπερ μάρκετ και οι τηλεπικοινωνίες. Οι πολίτες φαίνεται να εκτιμούν κυρίως την ευκολία και απλότητα στις συναλλαγές τους, ενώ η ευγένεια και η εξυπηρετικότητα του προσωπικού καταλαμβάνουν σημαντική θέση στις απαιτήσεις τους.

Η Braincandy επεσήμανε ότι στόχος της έρευνας είναι «να παρακινήσει τις εταιρείες να κοιτούν πέρα από τα στενά όρια του κλάδου τους, καθώς η συνολική εμπειρία των καταναλωτών καθορίζει τις προσδοκίες τους». Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, για πρώτη φορά, τα ηλεκτρονικά καταστήματα επηρεάζουν περισσότερο από τα φυσικά στη διαμόρφωση της εμπειρίας καταναλωτή.

Με τη σταθερή αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών και τη δέσμευση της κυβέρνησης για έναν πολίτο-κεντρικό σχεδιασμό, το gov.gr παραμένει βασικός πυλώνας της ψηφιακής μετάβασης στην Ελλάδα. Όπως τόνισε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, «συνεχίζουμε δυναμικά με στόχο μια ψηφιακή και αποτελεσματική Ελλάδα για όλους».

Σχετικά Άρθρα