MENU

Την Τρίτη (24/12) η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για την ανάθεση των έργων στη Θεσσαλία

Δύο νέοι διαγωνισμοί για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων στα σιδηροδρομικά και οδικά έργα ύψους 4,5 και 3,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα

Για την Τρίτη (24/12) και ώρα 11:00 π.μ. ορίστηκε τελικώς, με βάση τη νεότερη απόφαση του ΥΠΟΜΕ που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, η ημερομηνία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για τα έργα στη Θεσσαλία που θα αναλάβουν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Aktor, Άβαξ, ΜΕΤΚΑ), μετά τις καταστροφές που άφησαν πίσω τους τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias».

Στη συνέχεια και όπως ορίζει φυσικά ο σχεδιασμός του υπουργείου, θα αποσταλούν οι σχετικοί φάκελοι για προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμάται ότι οι εννέα εργολαβίες θα συμβασιοποιηθούν στις 19 Μαρτίου 2025, σημαίνοντας την έναρξη των εργασιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εγκρίθηκαν δύο νέοι διαγωνισμοί που αφορούν την παροχή υπηρεσιών συμβούλου για τον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων
έργων αποκατάστασης των βλαβών στα οδικά έργα ύψους 3,7 εκατ. ευρώ και στα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4,5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως μέσα στο Νοέμβριο δεσμεύτηκαν οι εθνικοί πόροι για τη χρηματοδότηση των έργων που πλησιάζουν το 1,3 δισ. ευρώ, ενώ πόροι περίπου 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα κατευθυνθούν επίσης για την υποστήριξη των έργων.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων που αντιστοιχούν στους πόρους τους Ταμείου Ανάκαμψης λήγει στο πρώτο εξάμηνο του 2026.

Τα τέσσερα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των οδικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ είναι:

· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ.

· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.

· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.

· Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους Δήμους Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας,

Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό:170 εκατ. ευρώ.

Ως προς την κατανομή των πόρων για τις εργασίες που θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αυτοί θα διατεθούν κατά 33% στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και σε ποσοστό 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

Αποκατάσταση σιδηροδρομικών υποδομών

Τα πέντε έργα που αφορούν στην αποκατάσταση των σιδηροδρομικών δικτύων της περιοχής συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ περίπου είναι:

· Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με προϋπολογισμό 181,66 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

· Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200), προϋπολογισμού 1.86 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

· Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με προϋπολογισμό 37,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Σχετικά Άρθρα