MENU

Τι οδηγεί τους εργαζόμενους στη «Μεγάλη Αποσύνδεση»

Η νέα τάση στην αγορά εργασίας και οι λόγοι που κερδίζει έδαφος

Πολλοί εργαζόμενοι δεν είναι ικανοποιημένοι με με την εργασία τους και οι περιορισμένες επιλογές τους να βρουν μια νέα συμβάλλουν στην ανάδειξη μιας νέας τάσης που η Gallup αποκαλεί, «Η Μεγάλη Αποσύνδεση», σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας συμβούλων.

Το ποσοστό των Αμερικανών που παρακολουθεί ή αναζητά ενεργά μια νέα θέση εργασίας έχει αυξηθεί στο 51% σήμερα, έναντι 45% το 2020.

Την ίδια στιγμή, η ικανοποίηση των Αμερικανών στην εργασία τους έχει υποχωρήσει, καθώς μόλις το 18% είναι εξαιρετικά ικανοποιημένο από τη δουλειά του, από 26% της προπανδημικής περιόδου.

Οι ερευνητές της Gallup επισημαίνουν μερικούς από τους παράγοντες για τους οποίους οι Αμερικανοί δεν είναι ικανοποιημένοι με την εργασία τους σήμερα και τι θα μπορούσε πραγματικά να αλλάξει την κατάσταση.

Ανακατατάξεις στο χώρο εργασίας

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πολλές εταιρείες έχουν υποστεί δραματικές αλλαγές στο εργατικό δυναμικό τους, απολύσεις κατά την έναρξη της πανδημίας, επαναπροσλήψεις όταν η οικονομία ανέκαμψε, αυξημένο φόρτο εργασίας κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Παραίτησης και πλέον, επιβραδυνόμενες προσλήψεις, εν μέρει λόγω της αστάθειας του χρηματιστηρίου και του υψηλού πληθωρισμού.

Σήμερα, 7 στους 10 εργαζόμενους δηλώνουν ότι ο οργανισμός τους έχει υποστεί αλλαγές τον τελευταίο χρόνο και αυτό έχει οδηγήσει σε αναδιαρθρώσεις ομάδων, σε ανθρώπους που αναλαμβάνουν περισσότερες ευθύνες και σε περικοπές του προϋπολογισμού.

Επιπλέον, οι χώροι εργασίας εξακολουθούν να υφίστανται τις επιπτώσεις της υβριδικής και εξ αποστάσεως εργασίας.

Οι μελέτες σχετικά με το αν η εργασία εξ αποστάσεως βοηθά ή εμποδίζει την παραγωγικότητα είναι αντιφατικές, αλλά μερικά πράγματα είναι σαφή. Οι εργαζόμενοι θέλουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως περισσότερο από ό,τι επιτρέπει η εταιρεία τους και οι αυστηρές εντολές επιστροφής στο γραφείο μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση.

Οι πλήρως εξ αποστάσεως εργαζόμενοι συνδέονται λιγότερο με την αποστολή ή τον σκοπό του οργανισμού τους σε σύγκριση με τους υβριδικά απασχολούμενους συναδέλφους τους, γεγονός που μπορεί να τροφοδοτήσει τη δυσαρέσκεια και την παραίτηση.

Αλλαγή των ιδεωδών και των εμπειριών των εργαζομένων

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι ότι οι έχουν διαφορετικές προσδοκίες από τον εργασιακό τους χώρο σε σύγκριση με τα πρότυπα που επικρατούσαν πριν από την πανδημία.

«Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και τα καλύτερα πακέτα αποζημίωσης έγιναν πιο σημαντικά για εκείνους, μαζί με τις προσδοκίες για ευελιξία ».

«Η αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των εργαζομένων και των προσφορών των εργοδοτών μπορεί να τους οδηγήσει να αισθάνονται υποτιμημένοι και να αμφισβητούν το μέλλον τους».

Ενδέχεται επίσης να αντιμετωπίζουν νέες πιέσεις από τους πελάτες που εξυπηρετούν. Η πλειοψηφία, 56%, των εργαζομένων δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει αλλαγές στις προσδοκίες των πελατών μετά την πανδημία, με πολλούς να αναφέρουν ότι είναι πιο απαιτητικοί σήμερα.

Οι εργαζόμενοι δεν γνωρίζουν τι αναμένεται από αυτούς

Οι αναδιαρθρώσεις ομάδων και οι απολύσεις έχουν επηρεάσει δυσανάλογα τα μεσαία διοικητικά στελέχη, δίνοντάς τους περισσότερη δουλειά με λιγότερους πόρους. Ταυτόχρονα, οι ηγέτες έχουν ελάχιστη εμπιστοσύνη στην αποτελεσματικότητά τους, αναφέρουν οι ερευνητές.

Αυτό σημαίνει ότι οι οργανισμοί δεν έχουν έναν αξιόπιστο τρόπο για να αποσαφηνίζουν τις προσδοκίες, να επιβραβεύουν την καλή απόδοση και να εξελίσσουν τους υπαλλήλους.

Αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στο να αισθάνονται οι εργαζόμενοι ότι δεν γνωρίζουν τι αναμένεται από αυτούς στην εργασία τους ή ότι δεν έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο ή σύνδεση με την επιτυχία της εταιρείας, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για να είναι κάποιος ικανοποιημένος στη δουλειά του.

Μόλις το 45% των εργαζομένων δηλώνει ότι γνωρίζει τι αναμένεται από αυτούς στη δουλειά και μόνον το 30% αισθάνεται ότι η εταιρεία του συμβάλλει στο να αισθάνεται πως η δουλειά του είναι σημαντική – ποσοστό που κυμαίνεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2007.

Οι νεότεροι, οι υβριδικοί εργαζόμενοι και οι υπάλληλοι είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι δεν έχουν σαφείς προσδοκίες για τη δουλειά τους. Και η σύνδεση είναι χαμηλή μεταξύ των νεότερων εργαζομένων, των πλήρως απομακρυσμένων εργαζομένων και των εργαζομένων πρώτης γραμμής.

Τι θα μπορούσε να ανακόψει τη «Μεγάλη Αποσύνδεση»

Οι ερευνητές της Gallup λένε ότι μία από τις σημαντικότερες λύσεις για να νιώσουν οι εργαζόμενοι πιο ικανοποιημένοι στην εργασία τους είναι να τους δώσουν σαφείς προσδοκίες. Οι ξεκάθαρες προσδοκίες καθορίζονται με συνεργασία, ευθυγραμμίζονται με τους ευρύτερους στόχους της ομάδας, συζητούνται τακτικά και εξετάζονται παράλληλα με τον φόρτο εργασίας και την ευημερία. Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να συνδέουν καλύτερα τη δουλειά κάθε ατόμου με την αποστολή τους, προσθέτουν οι ερευνητές.

Οι ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό ξεκαθαρίζοντας και διαμορφώνοντας την αποστολή και τις αξίες της επιχείρησης, βοηθώντας τους εργαζόμενους να δουν πώς θα μπορέσουν να συμβάλλουν σε κάτι μεγαλύτερο, ζητώντας να μοιραστούν τι τους κάνει περήφανους για τη δουλειά τους και διασφαλίζοντας ότι η εμπειρία τους ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της εταιρείας.

Τελικά, επισημαίνει η Gallup, οι επιχειρήσεις που εργάζονται πάνω σε αυτούς τους δύο παράγοντες μπορούν να δημιουργήσουν ένα ισχυρότερο brand εργοδότη, όπου οι άνθρωποι θα επιθυμούν να δουλεύουν και να πετυχαίνουν.

Σχετικά Άρθρα