Το νομοσχέδιο του ΥΠΟΜΕ με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» ψηφίστηκε από την ολομέλεια με 157 ψήφους υπέρ και 133 κατά.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σταϊκούρας κλείνοντας τη συζήτηση τόνισε ότι «κάνουμε ένα σημαντικό ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει καταρτιστεί μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα».
Ο ΥΠΟΜΕ συνέχισε λέγοντας, πως η χώρα για πρώτη φορά διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024 και σχετικά με τις προσλήψεις τοποθετήθηκε: «Δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιμετωπιστούν τα διαχρονικά προβλήματα που έχει ο σιδηρόδρομος. Απαιτείται ουσιαστική, επίμονη προσπάθεια. Εμείς συνεχίζουμε με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα. Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει δείξει ότι ενεργεί με ευθύνη και διαθέτει πραγματική ενσυναίσθηση».
Παράλληλα ψηφίστηκαν και υπουργικές τροπολογίες που αφορούν σε τράπεζες, ενόπλους και συνταξιούχους.
Συγκεκριμένα:
Με 157 ψήφους υπέρ, έναντι 135 κατά και δύο παρών, ψηφίστηκε υπουργική τροπολογία που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν επιδοτήσεις προς τις ΔΕΥΑ για οφειλές σε ηλεκτρική ενέργεια, εάν αυτές συγχωνευτούν στην ΕΥΔΑΠ ή την ΔΕΥΑΘ.
Με αυξημένη πλειοψηφία ψηφίστηκε τροπολογία με τα μέτρα για τις τράπεζες, την χορήγηση του επιδόματος επικινδυνότητας στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και τη δωρεάν χορήγηση φαρμάκων σε χαμηλοσυνταξιούχους.
Τρίτη υπουργική τροπολογία που προβλέπει διάφορες αναστολές και παρατάσεις σε υποχρεώσεις και καταληκτικές ημερομηνίες.