MENU

Στη “γραμμή εκκίνησης” η επέκταση της Ιόνιας Οδού — Υπεγράφη η σύμβαση 310 εκατ. ευρώ

Έργο διασυνοριακής σημασίας με συνολικό μήκος 70 χλμ και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές

Έπεσαν οι υπογραφές για το μεγάλο έργο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά με προϋπολογισμό ύψους 310 εκατ. ευρώ σήμερα (18/12) στα Ιωάννινα, μεταξύ του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, και του Διευθύνοντα Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνου Μιτζάλη. Ο προϋπολογισμός εντάσσεται στο Πρόγραμμα “Μεταφορές 2021-2027” του Νέου ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για ένα έργο υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην περιφερειακή ανάπτυξη της Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας, αλλά και στην ενίσχυση της εθνικής οδικής υποδομής. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συνδέει τα Ιωάννινα με τα ελληνοαλβανικά σύνορα, αποτελώντας τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού.

Ένα έργο διασυνοριακής σημασίας

Η επέκταση της Ιόνιας Οδού αναμένεται να αποτελέσει έναν βασικό άξονα για τη σύνδεση της Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας με τα γειτονικά κράτη, όπως η Αλβανία, ενισχύοντας έτσι τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών. Το έργο έχει συνολικό μήκος περίπου 70 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει ένα σύνολο υποδομών υψηλών τεχνικών προδιαγραφών.

Το έργο περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα, με τεχνικές απαιτήσεις που περιλαμβάνουν:

  • 12 Ανισόπεδους Κόμβους,
  • 5 Γέφυρες,
  • 1 Σήραγγα,
  • 5 Άνω Διαβάσεις και
  • 25 Κάτω Διαβάσεις.

Ο υπουργός, αναφερόμενος στα οφέλη του έργου, υπογράμμισε ότι ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακκαβιά θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη δυσκολία κυκλοφορίας στην περιοχή, η οποία έχει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο, προσφέροντας παράλληλα αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Παράλληλα, η Ήπειρος, με τη δημιουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, θα αποκτήσει μια στρατηγική υποδομή, η οποία θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας.

Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου και παρευρέθηκαν σημαντικά πολιτικά πρόσωπα, όπως ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας, και ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος. Επίσης, παρόντες ήταν βουλευτές και δήμαρχοι της περιοχής, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την υλοποίηση ενός έργου που θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα της περιοχής και την οικονομική ανάπτυξή της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, υπέγραψε τη σύμβαση από την πλευρά του αναδόχου, δηλώνοντας ότι το έργο θα υλοποιηθεί με υψηλή τεχνική ποιότητα και σε χρόνο που θα εξασφαλίσει τα μέγιστα οφέλη για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπ. Χρ. Σταϊκούρα:

Η Ελλάδα, με το έργο που σήμερα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, κάνει ένα ακόμη βήμα ολιστικής ισχυροποίησης.

Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο, θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας.

Έτσι, το οδικό δίκτυο της χώρας συμπληρώνεται, με σύγχρονα, σταθερά βήματα, από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. 

Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. 

Επεκτείνει και συνδέει, ουσιαστικά, τους δύο αυτοκινητοδρόμους που διατρέχουν, σήμερα, τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, γεγονός που το καθιστά ένα έργο διασυνοριακής σημασίας.

Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά:

  • Συνδέει μια περιοχή που έχει δυσκολίες προσπελασιμότητας, αλλά μεγάλη σημασία για την περιφερειακή οικονομία, τον τουρισμό, το εμπόριο και τη μεταποίηση.
  • Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας.
  • Είναι ο σύνδεσμος από και προς την Αλβανία, με την οποία καταγράφεται μεγάλος όγκος μετακινήσεων. 
  • Γεφυρώνει, μέσω της Αλβανίας, την Ελλάδα με τις υπόλοιπες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, όπου δραστηριοποιούνται ελληνικές εταιρίες. 
  • Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια και την Εγνατία Οδό.
  • Εκτρέπει σημαντικούς υπερ-τοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων.
  • Εξυπηρετεί το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και τη Βιομηχανική Περιοχή, διοχετεύοντας τη βαριά κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους.

Το σύνολο αυτών των θετικών, διαχυτικών επιδράσεων καταδεικνύει ότι, με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας. 

Κυρίως όμως το έργο, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο. 

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων.

Είναι ένα απαιτητικό – τεχνικά – έργο. 

Περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις.

Η εμπειρία και η υψηλή τεχνογνωσία της Αναδόχου Εταιρείας αποτελούν εγγύηση για την έγκαιρη περάτωση αυτών των δύσκολων εργασιών, σε μία περιοχή με ορεινό ανάγλυφο, σε 54 μήνες από σήμερα. 

Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ.

Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ, γεγονός που μας υπενθυμίζει, ακόμη μια φορά, την καθοριστική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην πατρίδα μας. 

Συμπληρωματικά, έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες για το οδικό τμήμα Καλπάκι – Κόνιτσα, μήκους περίπου 27 χλμ. Έχει εκδοθεί βεβαίωση περαίωσης και είναι σε ισχύ οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Με την εξασφάλιση χρηματοδότησης θα εκκινήσουν οι διαδικασίες κήρυξης της απαλλοτρίωσης. 

Απολογιστικά, μέσα στο 2024, υλοποιήσαμε ότι είχαμε δεσμευτεί.

Συγκεκριμένα: 

  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, παραδόθηκε. 
  • Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία παραδόθηκε.
  • Σημαντικό τμήμα του Ε65, ενιαία από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, παραδόθηκε.
  • Ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο παραδόθηκε.
  • Η μεταβίβαση της Αττικής Οδού ολοκληρώθηκε.
  • Το έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας υπεγράφη.
  • Η σύμβαση κατασκευής 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία υπεγράφη.
  • Η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα ξεκίνησε.
  • Και σήμερα, υπογράφεται η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την σημαντική συμβολή του Υφυπουργού κ. Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα κ. Μαγουλά, εργάζεται και συμβάλλει στη συνεκτική προσπάθεια για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών, σε όλη την επικράτεια, τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης, και τη συνεχή και ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Πρωτεργάτης αυτής της συλλογικής προσπάθειας είναι ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σχετικά Άρθρα