Η Samantha Shih πούλησε την εταιρεία της custome made ενδυμάτων 9Tailors για να ενταχθεί στο δυναμικό της LookSky ως chief brand officer. Ίδρυσε την 9Tailors το 2008, και κατάφερε να την αναπτύξει μέσα από προκλήσεις όπως η οικονομική κρίση και η πανδημία.
Ο ρόλος της στη C-suite διπλασίασε τον μισθό της και της επέτρεψε να ισορροπήσει την επαγγελματική και την οικογενειακή της ζωή. Να πώς περιγράφει την εμπειρία της
“Μετά την αποφοίτησή μου από το Πανεπιστήμιο Brown το 2003, εργάστηκα ως σύμβουλος στην Deloitte για τρία χρόνια πριν περάσω ένα χρόνο στην Κίνα. Εκεί, άρχισα να φτιάχνω ρούχα κατα παραγγελία, τα οποία με ενέπνευσαν να ανοίξω μια εταιρεία custom made ενδυμάτων. Ίδρυσα την 9Tailors στη Βοστώνη το 2008. “Έτρεξα” την εταιρεία για 14 χρόνια. Το 2022 πούλησα το 9Tailors και ξεκίνησα να δουλεύω σε μια startup.
Η έναρξη μιας εταιρείας το 2008 ήταν δύσκολη
Η εταιρεία ξεκίνησε διαδικτυακά, χωρίς να διατηρεί απόθεμα και να κάνει τα πάντα κατόπιν παραγγελίας. Αυτό μας επέτρεψε να προσδιορίσουμε τον πελάτη-στόχο μας — νέους επαγγελματίες άνδρες που θέλουν να ντυθούν για δουλειά ή γάμο.
Ήμασταν κερδοφόροι από το δεύτερο έτος, κερδίζοντας βραβεία και συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον του Τύπου μέχρι που η πανδημία που ανέτρεψε την κατάσταση. Η λειτουργία μιας εταιρείας custom made ρούχων που χρειαζόταν προσωπική επαφή και σχέσεις ήταν αγχωτική. Στραφήκαμε στις μάσκες, προϊόν που εξαντλήθηκε άμεσα.
Ο αδερφός μου με ενημέρωσε ότι η LookSky – μια ασιατική επωνυμία μόδας που απευθύνεται σε καταναλωτές και στοχεύει να εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ, ήθελε να μιλήσει με έναν ειδικό της βιομηχανίας της μόδας. Δεν είχα καθορισμένες προσδοκίες για αυτή την επαφή – μου αρέσει να βοηθάω ανθρώπους και να μοιράζομαι γνώσεις για τη βιομηχανία και τη μόδα.
Αυτό που ξεκίνησε ως μια κλήση μετατράπηκε σε τρεις ή τέσσερις κλήσεις. Συναντήθηκα με τον πρόεδρο, τον διευθύνοντα σύμβουλο και την υπόλοιπη ομάδα της C-suite. Ο πρόεδρος της εταιρείας ρώτησε αν με ενδιέφερε να δουλέψω μαζί τους.
Έπρεπε να το σκεφτώ. Υπήρχε τόσο μεγάλη ζήτηση για κοστούμια, πουκάμισα και ντύσιμο, μετά την πανδημία και τα έσοδά μας συνέχιζαν να αυξάνονται. Ωστόσο δύο πράγματα έκαναν την απόφαση μου πιο εύκολη.
Η LookSky μου επέτρεψε έξι μήνες να αποχωρήσω από την επιχείρησή μου και να σχεδιάσω τη δουλειά των ονείρων μου από την αρχή. Αν και η ίδια πρότεινα τη θέση του δημιουργικού διευθυντή, ήθελαν να με προσλάβουν ως chief brand officer. Εξεπλάγην ευχάριστα που με ήθελαν σε επίπεδο C-suite.
Μου άρεσε να διευθύνω τη δική μου επιχείρηση, αλλά ήθελα να έχω μεγαλύτερο αντίκτυπο, οπότε προέκυψε η ευκαιρία την κατάλληλη στιγμή. Στο LookSky, θα είχα την ευκαιρία να επεκτείνω μια εξατομικευμένη υπηρεσία σε δυνητικά εκατομμύρια χρήστες.
Επίσης, απέκτησα το πρώτο μου παιδί το 2017 και ήθελα να περάσω περισσότερο χρόνο μαζί του αντί να δουλεύω εξαντλητικές ώρες στη λιανική. Είχα αρχίσει να νιώθω κουρασμένη. Δέχτηκα την προσφορά τους και σχεδόν διπλασίασα τον μισθό μου.
Η τελική πώληση της εταιρείας μου έγινε στον στον CMO μου. Παρόλο που πολλές επιχειρήσεις εκδήλωσαν ενδιαφέρον να την αποκτήσουν, προτίμησα να την πουλήσω σε κάποιον που γνώριζε την εταιρεία, τους πελάτες μας και τον τρόπο λειτουργίας μας.
Εργάζομαι εξ αποστάσεως για το LookSky, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας μου βρίσκεται στην Ασία.
Το να εργάζομαι εξ αποστάσεως ήταν αρχικά ένα σοκ γιατί είμαι εξωστρεφής και μου αρέσει να συναναστρέφομαι με ανθρώπους, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα είναι να έχω περισσότερο έλεγχο στο πρόγραμμά μου.
Βρήκα μια εταιρεία που τροφοδοτεί τις δυνάμεις μου και με ενθαρρύνει στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων. Περιβάλλομαι από έξυπνους ανθρώπους που με παρακινούν να πετύχω την καλύτερη απόδοσή μου. Έχω μεγαλώσει και εξελιχθεί πάρα πολύ.
Δεν μου λείπει το 9Tailors, αν και είμαι απίστευτα ευγνώμων για την εμπειρία. Ενώ μπορεί να σκεφτώ να διευθύνω μια άλλη startup στο μακρινό μέλλον, είμαι πραγματικά ευχαριστημένη με το πού έφτασα.”