Η Forvia, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπές έως και 10.000 θέσεων εργασίας, με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση περίπου 500 εκατ. ευρώ ή περίπου 540 εκατ. δολ. ετησίως, από το 2028, στο πλαίσιο της μετάβασης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων .
Η γαλλική εταιρεία επισήμανε ότι η κίνηση έχει στόχο να παραμείνει ανταγωνιστική, εν μέσω πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα, χαμηλότερους όγκους πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνολικά και μια μεταβαλλόμενη βάση πελατών, καθώς οι κινέζοι κατασκευαστές EV επεκτείνονται στην Ευρώπη.
Εκπρόσωπος της Forvia σε δηλώσεις του τόνισε ότι πρέπει να προσαρμοστεί στις εξελισσόμενες πολιτικές της ΕΕ για το κλίμα, οι οποίες βρίσκονται σε πορεία σταδιακής κατάργησης των βενζινοκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα θα πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική καθώς οι όγκοι πωλήσεων αυτοκινήτων στην ήπειρο εξακολουθούν να ακολουθούν προπανδημικά επίπεδα.
Την ίδια στιγμή είναι ζωτικής σημασίας η προσαρμογή σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης των ασιατικών κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Οι μειώσεις προσωπικού, θα επηρεάσουν περίπου το 13% του εργατικού δυναμικού της.
Η βελτίωση της κερδοφορίας στην Ευρώπη και η μείωση της εξάρτησης από την Κίνα είναι επίσης σημαντικοί στόχοι του προγράμματος αναδιάρθρωσης.
Σημειώνεται ότι η BYD, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που εκτόπισε την Tesla από την κορυφή της βιομηχανίας EV, έχει φιλόδοξα σχέδια να αυξήσει τις πωλήσεις στο εξωτερικό τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς πλοίων για τη μεταφορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ουγγαρία.
Η Forvia, η οποία από το 2022 περιλαμβάνει τον γαλλικό προμηθευτή Faurecia και τον γερμανικό κατασκευαστή φωτισμού και ηλεκτρονικών Hella, απασχολούσε περίπου 75.500 εργαζόμενους στα τέλη του περασμένου έτους.
Την περασμένη εβδομάδα, η γερμανική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων Continental AG οριστικοποίησε τα σχέδια για την περικοπή περισσότερων από 7.000 θέσεων στη μονάδα αυτοκινήτων της, καθώς και μια προσπάθεια συγκέντρωσης εργοστασίων στη Γερμανία και αλλού για την εξοικονόμηση κόστους.