Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η οριστική σύμβαση επέκτασης της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Άβαξ.
Το έργο ως δημόσιο έχει λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα περί δέσμευσης των σχετικών πόρων, ο διαγωνισμός οδεύει προς ολοκλήρωση.
Το έργο επέκταση Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μεταφορές 2021-2027» που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Είναι δε συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ μαζί με δύο προαιρέσεις.
Η επέκταση μήκους 70 χλμ. αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.
Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης δύο υποτμήματα:
· Υποτμήμα 1, Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου, με συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι Ανισόπεδοι Κόμβοι
· Υποτμήμα 2, Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, με συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιασθεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μέτρων και 3,75 μέτρων η κάθε μία και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30 μέτρων ανά κατεύθυνση.
H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15 μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22,25 μέτρα), ενώ προβλέπονταν πέντε ανισόπεδοι κόμβοι (Κοσμηράς -Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασσαρώνος, Ζίτσας και Καρυών).