MENU

Bras de fer μεταξύ δημοσίου και κατασκευαστικών για τις Πρότυπες Προτάσεις

Η αδυναμία κρατικής χρηματοδότησης «φρενάρει» τις νέες οδικές συνδέσεις που θα αποσυμφόριζαν την κίνηση στην Αττική

Στη χρηματοδότηση και δη εκείνης που θα προέλθει από το ελληνικό δημόσιο φαίνεται να «σκοντάφτουν» τα σχεδιαζόμενα οδικά έργα για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα, τα οποία εν πολλοίς αφορούν στο «στοιχειωμένο» διαγωνισμό επέκτασης της Αττικής Οδού με τη σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό (με ανάδοχο την κοινοπραξία (ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ – Intrakat), αλλά και στις Πρότυπες Προτάσεις που έχουν καταθέσει κατασκευαστικά σχήματα, ανταποκρινόμενα στη θεσμική πρόβλεψη που έφερε το ΥΠΟΜΕ εδώ και μια τριετία.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφενός δεν έχει εξασφαλίσει κεφάλαια για την πρώτη επέκταση, αφετέρου δεν έχει ενεργοποιήσει το νόμο των Πρότυπων Προτάσεων που αφορά σε νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού αλλά και τον κρίσιμο οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα, εκτιμώντας πως θα επιβαρύνουν δημοσιονομικά τα κρατικά ταμεία.

Προσφάτως, ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ Παραχωρήσεις Γιώργος Συριανός, χαρακτήρισε ως μονόδρομο την επιλογή των προτύπων προτάσεων, σημειώνοντας πως τεχνικές εταιρείες έχουν κάνει μια αναλυτική μελέτη για τον τρόπο αποπληρωμής των πληρωμών διαθεσιμότητας, αναλαμβάνοντας το κόστος έως και σε μια δεκαετία.

Την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων σταθερά εισηγείται και ο Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπενθυμίζοντας τις κρίσιμες Πρότυπες Προτάσεις που αφορούν στην Αττική και έχουν ως επικεφαλής τον κατασκευαστικό όμιλο υπό τον Γιώργο Περιστέρη. Ο ίδιος σημείωσε πως αν ληφθούν αποφάσεις «θα ξεφύγουμε από την τελευταία θέση στις επενδύσεις σε κατασκευές ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ευρώπη των 27, με μόλις 4,8%, όταν ο μέσος όρος των 27 είναι στο 11,5% και η Ρουμανία στο 16,7%».

Έργα για αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο

Η πρότυπη πρόταση για τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε κόστος το 1 δισ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνει και το απαιτητικό έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης.

Εξ αντικειμένου και προϋπολογισμού, εκτιμάται πως η πρόταση περιλαμβάνει στο σκέλος της υλοποίησης τη δημοπράτηση μέσω σύμβασης Παραχώρησης, με τον ιδιώτη ανάδοχο να αναλαμβάνει το κόστος υλοποίησης.

Η δεύτερη πρότυπη πρόταση αφορά στη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα και ο οποίος θα αφορά κατ’ επέκταση στη σύνδεση του δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού και των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδας με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων. Με τη δημιουργία του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα παρακάμπτεται το ήδη βεβαρημένο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου της Αττικής και θα εξυπηρετείται η άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου Πεδίου, καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Σχετικά Άρθρα