MENU

Ελλάδα και ΕΕ ενώνουν δυνάμεις για την πράσινη ναυτιλία

Ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας - Στόχος οι μηδενικές εκπομπές έως το 2050

Τη στρατηγική της Ελλάδας για την απανθρακοποίηση – τη μεγάλη πρόκληση στον τομέα της ναυτιλίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης – παρουσίασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά την ομιλία του στο 3ο Φόρουμ Ναυτιλίας που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα.

Ο Υπουργός επεσήμανε την ανάγκη για παγκόσμιες λύσεις, οι οποίες θα είναι βιώσιμες, πρακτικές και αποτελεσματικές, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν «στο πεδίο». Υπογράμμισε ότι αυτές οι λύσεις θα πρέπει να συνδυάζουν τον ριζοσπαστισμό με τον ρεαλισμό και να βασίζονται στην ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις σχετικές προτάσεις που διαμορφώνει η Ελλάδα, σε συνεργασία με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, συνδυάζοντας το Πρότυπο Καυσίμων Θερμοκηπίου (GFS) με έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου.

Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε επίσης στη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που θέτει ως στόχο την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών στη διεθνή ναυτιλία έως το 2050.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης, ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη για συνέργειες μεταξύ του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, οι οποίες είναι κρίσιμες για έργα όπως τα πράσινα λιμάνια, το «cold ironing» και η παραγωγή και χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων. Ειδικότερα, ανέφερε ότι στην Ελλάδα εφαρμόζεται ήδη ένα σχήμα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την ανανέωση του δημόσιου στόλου επιβατηγών πλοίων. Αυτό το μοντέλο θα προσφέρει στους επενδυτές προβλεψιμότητα ταμειακών ροών, καθιστώντας τις πράσινες επενδύσεις οικονομικά βιώσιμες.

Ο Υπουργός διαβεβαίωσε, κλείνοντας, ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – θα συνεχίσει να εργάζεται μεθοδικά για τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τόσο εντός του ΙΜΟ όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος είναι η ανάπτυξη ρεαλιστικών μέτρων μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης εφαρμογής, που θα οδηγήσουν σε μια ουδέτερη ως προς τον άνθρακα ναυτιλία.

Σχετικά Άρθρα