Ο Andrew Yeung Κατάφερε να αποκτήσει έναν ρόλο με εξαψήφιες απολαβές στην Google ως παγκόσμιος επικεφαλής προϊόντων και στη Meta ως επικεφαλής επιχειρηματικού σχεδιασμού και λειτουργιών.
Πέρασε επίσης στους τελευταίους γύρους της διαδικασίας των συνεντεύξεων σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Amazon, η Uber και το Spotify, επειδή τελειοποίησε τη τέχνη της δημιουργίας ενός εντυπωσιακού βιογραφικού.
Αν και μπορεί να έρθει η μέρα που το προφίλ σας στο LinkedIn, ο προσωπικός σας ιστότοπος ή ο λογαριασμός X να είναι όλα όσα χρειάζεστε για να βρείτε μια θέση εργασίας, για την ώρα το βιογραφικό σας εξακολουθεί να είναι το τυπικό έγγραφο που απαιτείται για την πλειοψηφία των προσλήψεων.
Ένα βιογραφικό είναι συχνά το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ ενός υποψηφίου και μιας εταιρείας — συνήθως το εξετάζουν (για έξι έως επτά δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο) πριν μιλήσουν μαζί του, επομένως είναι σημαντικό να τα έχετε όλα σε τάξη και να αποφύγετε κοινά λάθη που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι κάνουν.
Κατακτήστε τα βασικά
Θυμηθείτε να σημειώσετε τα βασικά: Κάντε το βιογραφικό σας ένα μονοσέλιδο, ασπρόμαυρο PDF με σαφές όνομα. Χρησιμοποιήστε καλά μορφοποιημένα σημεία κουκκίδων, διόρθωση για τυπογραφικά λάθη και συμπεριλάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας, το προφίλ LinkedIn και τον προσωπικό σας ιστότοπο (αν έχετε) και βεβαιωθείτε ότι η διάταξη είναι καθαρή και οπτικά ελκυστική. Τίποτα άλλο δεν έχει σημασία αν δεν έχετε τα βασικά στοιχεία.
Προσαρμόστε το βιογραφικό σας στον ρόλο
Κατά τη διάρκεια της αναζήτησης εργασίας μου, δημιούργησα τρία ξεχωριστά βιογραφικά προσαρμοσμένα στους ρόλους που επιδίωκα: στρατηγική και ανάλυση, διαχείριση προϊόντων και πωλήσεις. Κάθε βιογραφικό περιλάμβανε συγκεκριμένα ρήματα, φράσεις και έννοιες που σχετίζονταν με τον ρόλο για τον οποίο υποβάλλω αίτηση, συχνά προερχόμενες απευθείας από αγγελίες εργασίας.
Τα περισσότερα άτομα που αναζητούν εργασία στέλνουν το ίδιο βιογραφικό παντού, αλλά οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι διευθυντές μπορούν εύκολα να εντοπίσουν την πρόχειρη” προσέγγιση. Ακόμη χειρότερα, τα συστήματα παρακολούθησης αιτούντων μπορεί ακόμη και να επισημάνουν το προφίλ σας και να σας απορρίψουν αυτόματα εάν το βιογραφικό σας δεν είναι αρκετά σχετικό με τον ρόλο. Μην κάνετε μόνο αυτό που κάνουν όλοι οι άλλοι στο βιογραφικό τους. Αντίθετα, δώστε έμφαση στον αντίκτυπο της εργασίας σας.
Γενικεύστε και απλοποιήστε
Ο διευθυντής προσλήψεων και ο υπεύθυνος προσλήψεων Θα γνωρίζουν πολύ λιγότερα για τα συγκεκριμένα έργα και τις πρωτοβουλίες σας, που σημαίνει ότι θα πρέπει να απλοποιήσετε τις έννοιες, να εξηγήσετε την τεχνική ορολογία και να επεξεργαστείτε τα ακρωνύμια.
Σε περίπτωση αμφιβολίας, ξεκινήστε γενικεύοντας μια έννοια για να την κάνετε ευρέως εφαρμόσιμη και, στη συνέχεια, περιορίστε την όσο χρειάζεται.
Ποσοτικοποιήστε όσο μπορείτε
O ευκολότερος τρόπος για να εντοπίσετε ένα βιογραφικό αρχάριου από έναν έμπειρο είναι αξιολογώντας πόσοι αριθμοί περιλαμβάνονται.
Οι πρωτάρηδες αφήνουν τους αριθμούς έξω. Οι επαγγελματίες προσπαθούν να ποσοτικοποιήσουν τα πάντα, καθώς αναγνωρίζουν την αξία ενός P&L και γνωρίζουν ότι έτσι λαμβάνονται οι επιχειρηματικές αποφάσεις.
Η ποσοτικοποίηση του αντίκτυπού σας όχι μόνο αποδεικνύει ότι κάνατε τη διαφορά, αλλά δείχνει επίσης καλή κρίση και κριτική σκέψη. Για κάθε στοιχείο γραμμής στο βιογραφικό σας, αναρωτηθείτε: “Πώς επηρεάζει αυτό το τελικό αποτέλεσμα της εταιρείας;”
Ρωτήστε τον εαυτό σας: Ποια χαρακτηριστικά θέλετε να επιδείξετε;
Εάν είστε εξαιρετικοί στη συνεργασία με πελάτες, αποδείξτε το, συμπεριλαμβάνοντας στοιχεία σχετικά με τις δεξιότητες διαχείρισης πελατών και εξυπηρέτησης πελατών.
Εάν είστε «μάγος δεδομένων», συμπεριλάβετε στοιχεία σχετικά με τις αναλυτικές σας ικανότητες, την ικανότητα του Excel και την τεχνική ικανότητα κωδικοποίησης.
Εάν είστε χειριστής, συμπεριλάβετε στοιχεία σχετικά με τη διαχείριση του έργου σας, την ηγεσία και τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες.
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι διευθυντές προσλήψεων θα σχηματίσουν μια εντύπωση για εσάς με βάση το βιογραφικό σας. Είναι δουλειά σου να διαμορφώσεις αυτή την εντύπωση.
Τέλος, θυμηθείτε να είστε δημιουργικοί – σκεφτείτε έξω από το βιογραφικό σας
Αν είναι ένα σημαντικό κομμάτι στο παζλ, δεν μπορείτε να βασιστείτε αποκλειστικά σε αυτό για μια επιτυχημένη αίτηση εργασίας. Πρέπει να δημιουργήσετε το δίκτυό σας, συχνά πριν το χρειαστείτε. Μάθετε να προβάλλετε τον εαυτό σας αποτελεσματικά, να κατακτήσετε τη διαδικασία της συνέντευξης και να βρείτε υποστηρικτές στην εταιρεία-στόχο.
Αφιερώστε χρόνο για να επεξεργαστείτε το βιογραφικό σας και θα δείτε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ανταπόκρισης.