Σε δραστική μείωση των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχωράει η Γαλλία, εν μέσω της σφοδρής δημοσιονομικής κρίσης, καθιερώνοντας τη νέα κλίμακα δημοσιονομικής ενίσχυσης σε 2.000 έως 4.000 ευρώ, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε ενδιαφερόμενος – έως τώρα το εύρος κυμαινόταν από 4.000 έως 7.000 ευρώ.
Όπως αποκάλυψε κυβερνητική πηγή την Πέμπτη (28/11), το νέο μέτρο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας περιορισμού των δημοσίων δαπανών και της κάλυψης του τεράστιου δημοσιονομικού ελλείμματος που έχει προκύψει από την οικονομική κρίση.
Αυτή η απόφαση, μάλιστα, έρχεται να προστεθεί στις δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι βλέπουν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα να παραμένει υποτονική και κατώτερη των προσδοκιών τους.
«Η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο το δημοσιονομικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά περιορισμένο», δήλωσε εκπρόσωπος της κυβέρνησης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι αποφάσεις αυτές ήταν αναγκαίες για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας.
Επιπλέον, η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει την κατανομή δημόσιας βοήθειας για την ηλεκτροκίνηση το 2025, η οποία αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 1 δισ. ευρώ (1,05 δισ. δολ.), μειωμένη από τα 1,5 δισ. ευρώ του τρέχοντος έτους.
Από το νέο αυτό ποσό, περίπου το 70% θα κατευθυνθεί για την επιδότηση της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το υπόλοιπο ποσό να χρηματοδοτεί τις ανάγκες για επαγγελματικά οχήματα και το κοινωνικό πρόγραμμα μίσθωσης για νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, το οποίο επίσης ενισχύεται από το κράτος.