MENU

Δρέπει τα πολλαπλά οφέλη της συμφωνίας με τον οίκο Masdar η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ και μείωση δανεισμού κατά 1,1 δισ. ευρώ ενισχύεται ο κατασκευαστικός όμιλος

Στην τελική ευθεία βρίσκεται πλέον το mega deal μεταβίβασης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στη Masdar, ύψους 3,2 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελεί από τα σημαντικότερα της περιόδου και ασφαλώς μια από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι υπάρχει συμφωνία βασικών μετόχων, που δεσμεύονται να μεταβιβάσουν το 67% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Μεταξύ αυτών η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (36,59%), ο Γεώργιος Περιστέρης (11,05%), ανώτατα στελέχη και μέλη Δ.Σ της εισηγμένης, καθώς και ιδιώτες μέτοχοι που ετοιμάζονται για το exit της επένδυσής τους, ενώ θα ακολουθήσει δημόσια πρόταση για το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών ελεύθερης διασποράς ώστε η Masdar να αποκτήσει το 100% της εταιρείας.

Τα οφέλη για την πωλήτρια, ήτοι τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι προφανή καθώς θα εισπράξει σημαντικά ποσά και θα απομειώσει δανεισμό, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να αναπτύσσει ενεργειακά έργα ΑΠΕ, που μένουν εκτός της περιμέτρου ενδιαφέροντος της Masdar.

Αναλυτικότερα, η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα φέρει επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ στα ταμεία του ομίλου, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί περαιτέρω το χρηματοδοτικό προφίλ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς θα αφαιρεθεί και σχετικός δανεισμός ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται πως η τεχνογνωσία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πέρα από νέα έργα ΑΠΕ, θα αποδίδει καρπούς ακόμη και σε έργα που θα υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ιδιοκτησίας πλέον του ομίλου Masdar.

Για παράδειγμα για τις προπαρασκευαστικές εργασίες, τις οποίες υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ στο έργο αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, υπογράφηκε τροποποιητική σύμβαση, σύμφωνα με την οποία η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή θα καταβάλει στην ΤΕΡΝΑ αμοιβή 26,3 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, σε τέσσερις δόσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η συναλλαγή οδηγεί στο μηδενισμό του καθαρού δανεισμού (Pro-Forma) του ομίλου.

Παράλληλα, η μητρική εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλέον θα διαθέτει καθαρό ταμείο 500 εκατ. ευρώ, ενώ όλος ο υπόλοιπος δανεισμός θα αφορά σε χρηματοδοτήσεις παραχωρήσεων (κυρίως αυτοκινητοδρόμων) χωρίς αναγωγή στη μητρική, δηλαδή έργων που εξυπηρετούν τα δάνειά τους μέσω προβλέψιμων και σταθερών ταμειακών ροών σε βάθος 25-30 χρόνων από τα έσοδά τους (διόδια).

Σχετικά Άρθρα