MENU

Ν. Ταχιάος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει καλύτερα χαρακτηριστικά από αυτό της Αθήνας

Από μια αποτυχία της πόλης το Μετρό μετατρέπεται σε ένα success story

Λίγες μέρες πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην  ΕΡΤ3, έπλεξε το εγκώμιο του νέου έργου, τονίζοντας τα τρία σημεία-κλειδιά, για τα οποία το νέο Μετρό θα είναι ξεχωριστό.

Συγκεκριμένα ο κ. Ταχιάος ανέφερε: «Θα ξεχωρίσει, είναι μοναδικό στον κόσμο. Ο ένας λόγος είναι ότι δεν έχει οδηγό, ανήκει στα 48 μετρό που δεν έχουν και το άλλο είναι όταν κατεβαίνουμε στο χώρο της αποβάθρας, δεν βλέπουμε κάτι που να θυμίζει σιδηρόδρομο, αλλά ένα ωραίο δωμάτιο, όπου όταν έρθει ο συρμός τότε ανοίγουν οι πόρτες του, οι λεγόμενες platform screens doors μπορούμε να μπούμε ή να βγούμε από το τρένο. Το μετρό μας έχει χαρακτηριστικά που είναι καλύτερα από την Αθήνα».

Ασφάλεια κι έκτακτα περιστατικά

«Υπάρχει εξαερισμός, υπάρχουν ειδικοί διάδρομοι από όπου μπορεί κανείς να βγει από το τρένο και να φτάσει στο σταθμό με απόλυτη ασφάλεια. Θα υπάρχει συνοδός σε κάθε τρένο ή στους σταθμούς για να διευκολύνει τους ανθρώπους αν έχουν κάποιο πρόβλημα. Στο τρένο χωράνε 450 επιβάτες, καθήμενοι και όρθιοι. Θα εξυπηρετούν το σύστημα αρχικά 18 τρένα, και στην πορεία άλλα 15. Στην πρώτη χρονιά θα έχουμε κάθε 2.5 λεπτά τρένο, στην πορεία μπορούμε να φτάσουμε και τα 90 δευτερόλεπτα. Έχουμε δύο σήραγγες, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε μετωπική σύγκρουση. Το μετρό δεν έχει καμία σχέση με το τρένο, είναι ένα κλειστό σύστημα. Νομίζω ότι το μετρό θα έρθει να αλλάξει την πόλη, θα την υψώσει, θα μπορούν να νιώσουν πιο ψηλά οι Θεσσαλονικείς. Τόσα χρόνια αυτή η ιστορία είχε φέρει μια εσωστρέφεια στην πόλη. Πιστεύω ότι ο πυρήνας των προβλημάτων του μετρό βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη. Μην ξεχνάμε ότι σε κάποια φάση είχαμε βρεθεί σε ένα ενσταντανέ όπου είχαμε ως τοτέμ τη Βενιζέλου και γύρω γύρω χόρευαν πολιτικά πολλοί. Αλλά πλέον πρέπει να δούμε το μέλλον» τόνισε ο Νίκος Ταχιάος σχετικά με την ασφάλεια του έργου, για να συνεχίσει: «Θα πάει πρώτα προς βορειοδυτικά το μετρό, πρέπει να εξυπηρετήσουμε τον πληθυσμό της πόλης. Το μετρό εξυπηρετεί κυρίως, αυτό που λέμε αγορά, κέντρο και τη σύνδεση με περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έφταναν στο ύψος της οδού Εγνατία. Για παράδειγμα οι ερχόμενοι από την Κρήνη συνήθως κατέβαιναν στην Τσιμισκή, τώρα θα αλλάξει η δυναμική της πόλης. Από την άλλη μεριά το μετρό θα αλλάξει τις συνθήκες σε πολλές γειτονιές. Στον άξονα της Δελφών για παράδειγμα θα αναπτυχθεί πολύ η φοιτητική κατοικία. Το μετρό ανήκει στους Θεσσαλονικείς, είναι ένα έργο της πόλης. Μέχρι σήμερα ήταν μια «πληγή» της πόλης, πλέον είναι το μέλλον και πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Το μετρό τόσα χρόνια αντιμετωπιζόταν σαν μια αποτυχία της πόλης, τώρα πια θα είναι ένα success story, η Θεσσαλονίκη επιτέλους αξίζει ένα success story. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί στην πόλη τα τελευταία χρόνια».

Σχετικά Άρθρα