MENU

Τη «χρυσή τομή» μεταξύ εργασιών και χαμηλής όχλησης αναζητούν στη Θεσσαλονίκη για το Flyover

Ανοιχτό το ενδεχόμενο αποζημίωσης για πρόσθετες δαπάνες του αναδόχου

Αλλεπάλληλες συσκέψεις, προκειμένου να ανακουφιστεί η όχληση που επιφέρουν στην κυκλοφορία της συμπρωτεύουσας οι εργασίες για την κατασκευή της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (έργου γνωστού ως Flyover), πραγματοποιούνται τις τελευταίες μέρες μεταξύ του ΥΠΟΜΕ και των αυτοδιοικητικών φορέων της πόλης.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός διαμήνυσε μετά από σύσκεψη για το θέμα πως οι εργασίες που ξεκίνησαν στις αρχές Νοεμβρίου δεν πρόκειται να ανασταλούν (υπήρξε σχετικό αίτημα από το Δήμο, ενώ υπήρξε το 2023 και προσφυγή πολιτών στο ΣτΕ η οποία απορρίφθηκε) και ως εκ τούτου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς αναζητούν πλέον πρακτικές λύσεις.

Λύσεις που θα εξασφαλίσουν από τη μία πλευρά την ομαλή συνέχιση των κατασκευαστικών εργασιών και από την άλλη τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Ήδη η έναρξη εργασιών του έργου καθυστέρησε κατά πέντε μήνες με υπαιτιότητα του Δημοσίου, γεγονός που αναγνωρίστηκε και επισήμως με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία μεταθέτει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων για τα μέσα του 2027, έναντι αρχικής πρόβλεψης για παράδοση τον Δεκέμβριο του 2026.

Κατά τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο κατασκευής του έργου την κοινοπραξία Άβαξ – Μυτιληναίος, η οποία υπογράφηκε στα τέλη του 2022, οι εργασίες προβλέπονταν να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2023, ωστόσο τα πρώτα εργοτάξια στήθηκαν στις 10 Νοεμβρίου του 2023.

Η καθυστέρηση αναγνωρίζεται ως Γεγονός Αποζημίωσης και συνεπάγεται απαλλαγή της κοινοπραξίας από τις σχετικές ρήτρες καθυστέρησης με δική της υπαιτιότητα. Η όποια αποζημίωση για πρόσθετες δαπάνες λόγω της καθυστέρησης έναρξης θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από την κοινοπραξία και την εξέτασή τους από την αναθέτουσα Αρχή.

Έργο «ανάσα» για την κίνηση στην πόλη

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.

O νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει εκτεταμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Ο αναβαθμισμένος άξονας υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα.

Η κατασκευή, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Με την λειτουργία του flyover η κοινοπραξία Άβαξ – Μυτιληναίος θα αναλάβει τη διαχείριση και συντήρηση ολόκληρης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια, με τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου να μην πληρώνουν διόδια μιας και η σύμβαση προβλέπει την αποπληρωμή του έργου με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Σχετικά Άρθρα