MENU

Έργα υποδομών ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα για δρόμους, λιμάνια και σιδηροδρομικό δίκτυο

Όλα όσα αναφέρθηκαν στο 4ο συνέδριο Thessaloniki Future Thinking Dialogues

Σε σημαντικές ανακοινώσεις για έργα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα στο πλαίσιο του 4ου συνεδρίου Thessaloniki Future Thinking Dialogues (TFTD) προχώρησε σήμερα (22/11), ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, εστιάζοντας στις παρακάτω θεματικές:

  • Την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
  • Την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
  • Την πρόοδο σε μεγάλα έργα, όπως το fly over και ο δυτικός προαστιακός.
  • Σχέδια ύψους 1 δισ. ευρώ για τη σύνδεση λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έως το 2025

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στον ιδιωτικό τομέα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Η συμφωνία προβλέπει επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ για τη βαριά συντήρηση του οδικού άξονα.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε τη σημασία της συντήρησης μεγάλων έργων, λέγοντας: «Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε και στην Ελλάδα όχι μόνο για την υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για τη συντήρηση των ήδη υφιστάμενων».

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παράδοση σε δύο φάσεις

  • 30 Νοεμβρίου 2024: Παράδοση της βασικής γραμμής και των 13 σταθμών.
  • Τέλος 2025: Παράδοση 5 επιπλέον σταθμών στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά.

Ο υπουργός χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του έργου ως «καλή πολιτική πρωτοβουλία και πράξη μετά από δεκαετίες». Παράλληλα, σημείωσε ότι οι καθυστερήσεις στο έργο έχουν αυξήσει το συνολικό κόστος σε περίπου 3 δισ. ευρώ.

Fly Over και δυτικός προαστιακός: Στόχος το 2027

  • Το έργο του fly over προχωρά με ταχείς ρυθμούς και, σύμφωνα με τον υπουργό, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
  • Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού.

Ο κ. Σταϊκούρας εξέφρασε την αισιοδοξία του για την έγκαιρη υλοποίηση και των δύο έργων, τα οποία χαρακτήρισε «εμβληματικά».

Σιδηρόδρομος και λιμάνια: Σχέδια ύψους 1 δισ. ευρώ

Ο υπουργός αναφέρθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις για τη σύνδεση των λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο:

  • Θεσσαλονίκη – Ειδομένη: Αναβάθμιση του άξονα για συμμετοχή στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους.
  • Καβάλα – Τοξότες: Σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το σιδηρόδρομο.
  • Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας: Εκσυγχρονισμός της γραμμής.
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο: Βελτιώσεις στη σύνδεση με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Συνολικά, τα έργα αθροίζονται σε πάνω από 1 δισ. ευρώ.

Ο υπουργός τόνισε επίσης τη μεγάλη ζήτηση από τις γειτονικές χώρες, όπως η Σερβία και η Βουλγαρία, για την καλύτερη αξιοποίηση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.

Αναβαθμίσεις σε προϋπάρχουσες υποδομές και έργα αποκατάστασης

  • Ανανέωση στόλου ΟΑΣΘ: Ήδη έχει ανανεωθεί το 50% του στόλου.
  • Αεροδρόμιο Μακεδονία: Έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση του αεροδρομίου.
  • Νέα έργα στην Κεντρική Ελλάδα: Οκτώ διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ, για αποκαταστάσεις από τις καταστροφές που προκάλεσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, υπογράμμισε τη σημασία των σιδηροδρομικών υποδομών και των λιμανιών για την ανταγωνιστικότητα της χώρας. Ειδικότερα, τόνισε την ανεπάρκεια εμπορικών υποδομών στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας, επισημαίνοντας: «Δεν μπορούμε να πετύχουμε ανάπτυξη σε γεωγραφικές περιοχές όπως η Θράκη και η Ήπειρος, χωρίς σωστά εμπορικά λιμάνια».

Το 4ο TFTD διοργανώθηκε από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σχετικά Άρθρα