MENU

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η Northvolt

"Φρένο" στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για εγχώρια παραγωγή μπαταριών EV

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η Northvolt, η σουηδική εταιρεία κατασκευής κυψελών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, καταφέρνοντας πλήγμα στις ελπίδες της Ευρώπης ότι η πιο ανεπτυγμένη συσκευή αναπαραγωγής μπαταριών της θα μείωνε τις την εξάρτηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών από Κινέζους αντιπάλους.

Η νομική διαδικασία παρέχει στην εταιρεία δικαστική προστασία από τους πιστωτές, επιτρέποντας τη συνέχιση των εργασιών καθώς αναδιαρθρώνει τον ισολογισμό της.

Η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στην Καλιφόρνια, έχει περίπου 30 εκα., δολ. σε μετρητά, τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητές της μόνο για περίπου μία εβδομάδα, ενώ τα χρέη της ανέρχονται στα 5,8 δις. δολ.

Η Northvolt, η οποία απασχολεί περίπου 6.600 υπαλλήλους σε επτά χώρες, δήλωσε ότι αναμένει να ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση έως το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ο ανταγωνισμός από την Κίνα

Η Ευρώπη είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στο γεγονός ότι η Northvolt θα μείωνε την εξάρτηση των δυτικών κατασκευαστών από τους Κινέζους αντιπάλους, όπως η κατασκευάστρια μπαταριών CATL, και η εταιρεία EV και μπαταριών BYD.

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η Northvolt θα αξιολογήσει προτάσεις για νέες επενδύσεις από στρατηγικούς και χρηματοοικονομικούς επενδυτές, καθώς και από υφιστάμενους δανειστές, μετόχους και πελάτες, είπε.

Η Volkswagen, ο κορυφαίος μέτοχος της Northvolt με μερίδιο 21%, δήλωσε ότι έλαβε γνώση της κατάθεσης και ήταν σε στενή επαφή με τη σουηδική εταιρεία. Αρνήθηκε να σχολιάσει τις πιθανές επιπτώσεις στη δική της επιχείρηση.

Κομβικό σημείο για την αντίστροφη μέτρηση που ξεκίνησε στάθηκε η απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW AG να ακυρώσει, τον περασμένο Ιούνιο, ένα μεγάλο συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων.

Πάντως, η εταιρεία ξεκαθάρισε πως το κεντρικό της εργοστάσιο θα παραμείνει σε πλήρη λειτουργία κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης που θα πραγματοποιηθεί όσο «τρέχει» η διαδικασία προστασίας της από τους πιστωτές της.

Η εταιρία οδήγησε ένα κύμα ευρωπαϊκών νεοφυών επιχειρήσεων που επενδύουν δεκάδες δισ. δολ. στην παραγωγή μπαταριών για να εξυπηρετήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς ηπείρου καθώς μεταβαίνουν από κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά.

Ωστόσο, η ζήτηση EV αυξάνεται με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι είχαν προβλέψει ορισμένοι στον κλάδο και ο ανταγωνισμός παραμένει σκληρός από την Κίνα, η οποία ελέγχει το 85% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.

Σχετικά Άρθρα